شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: خوشبختانه باورهای غلط و نادرست درباره تاثیرخوردن الکل سطوح و دست برای پیشگیری از کرونا به کمترین حد رسیده است.

رئیس گروه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ابتلای بیش از 5,5 میلیون نفر از ایرانیان بالای 25 سال به دیابت اظهار کرد: براساس آمار حداقل 11 درصد جمعیت بالای 25 سال کشور از بیماری دیابت رنج می برند که یک چهارم آنان از بیماری خود اطلاع ندارند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه «بازی سازان فردا» گفت: این طرح پس از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اداره کل فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش افتتاح می شود تا بتوانیم خدمت جدیدی ارائه دهیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به فروشندگان کالا درباره کلاهبرداری با ترفند رسیدسازهای جعلی هشدار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در ایران میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیماران دیابتی 17.8 درصد گزارش شده است، توصیه‌هایی را برای تقویت سیستم ایمنی این بیماران ارائه داد.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 13352 مورد جدید کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان امروز سه شنبه 27 آبان ماه با حضور وزیر بهداشت، استاندار و مسئولان استانی در تالار همایش‌های علمی و بین‌المللی رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

فرماندار تهران هدف اصلی محدودیت ها را تعطیلی کسب و کار مردم ندانست و با بیان اینکه در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهد شد، گفت: در شهر تهران با توجه به اینکه در وضعیت قرمز و بحرانی است به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر از پوشش بیمه‌ای یک میلیون و 400 هزار نفر خبر داد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تخصیص تسهیلات ویژه تمدید تاریخ اعزام به خدمت به مشمولان پذیرش شده در دانشگاه‌ها در سال 99 خبر داد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان ضمن تشریح چگونگی ذخیره خون بندناف در بانک‌های عمومی و خصوصی رویان، در عین حال از کارآزمایی بالینی درمان بیماران فلج مغزی با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 116 میلیون کتاب در مدارس داریم و 60هزار مدرسه ما دارای کتابخانه هستند گفت: نیاز به بازنگری در ساختار و محتوای کتاب ها وجود دارد و باید دسترسی برای دانش آموزان افزایش یابد. درواقع تجهیز کتابخانه های مدارس و دسترسی به کتاب ها در فضای مجازی باید در دستورکار باشد.

فرماندار شهرستان جم گفت: شبکه بهداشت کلیه آمار بیماران را به صورت واقعی به رسانه‌ها و مردم اعلام کند و در خصوص اعلام آمار کرونا هیچ‌گونه مخفی‌کاری وجود ندارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با اشاره به اینکه برخی نسبت به طولانی شدن فرایند اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با غیرایرانی اعتراض می کنند، گفت: به دلیل تقاضاهای بالا، کار زمانبر شده است. فقط در تهران در چند روز اول 18 هزار خانوار تقاضا داده اند. شاید بین 60 تا 65 هزار نفر فقط در تهران طی چندماهه آینده متقاضی صدور شناسنامه داشته باشیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز (سه شنبه) 12 پلاک ثبتی دیگر را برای تشخیص باغ بودن و یا نبودن مورد بررسی قرار دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره محدودیت های پیش بینی شده از اول آذرماه، گفت: شرایط حال حاضر یکی از حیاتی‌ترین مقاطع است که اگر کوتاه بیایید بازی را می بازیم و میزان مرگ های روزانه کووید در کشور 4 رقمی می شود و این یعنی افتادن به ورطه ای که نمی توانیم از آن بیرون بیایم.