شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج بررسی جدید به رهبری دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCL) نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از دختران و پسران نسل Z (متولد اوایل دهه 2000 تاکنون) در انگلیس برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند و معمولا وزن خود را بیش‌ازحد ارزیابی می‌کنند.

اعضای شورای شهر تهران امروز در یک جلسه علنی نیمه مجازی چند پرونده پلاک ثبتی باغ بودن یا نبودن املاک را بررسی کردند.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 155 هزار هکتار از عرصه های ملی و دولتی استان تهران دارای اسناد تک برگ شده اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر عزم دولت در حمایت از طبقه محروم جامعه گفت: سازمان بیمه سلامت، بیماران کرونایی بدون بیمه را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در 19 استان کشور طی امروز (27 آبان) خبر داد و گفت: بارش‌ها کماکان در کشور تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برای تشدید اقدامات حفاظتی در عرصه‌های منابع‌طبیعی کارگروه مشترک تشکیل دادند.

سوئد، کشوری که به اتخاذ سیاست‌های کمتر سختگیرانه در برابر کرونا در بین کشورهای اروپایی مشهور است برای نخستین بار اعلام کرد که مراسم عمومی با حضور بیش از هشت نفر در این کشور ممنوع است.

در روزهای اخیر مطلبی با عنوان «اطلاعیه مهم402» مبنی بر وقوع شدیدترین بارندگی قرن در فضای مجازی دست به دست می‌شود که براساس اعلام سازمان هواشناسی، این اطلاعیه و مطالبش کذب است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر در استان سوماترای غربی اندونزی به وقوع پیوست.

تفاهمنامه‌ای در زمینه بهره‌مندی مدیریت شهر تهران از حریم هوایی شهر در عملیات اطفاء حریق در حریم و محدوده شهری تهران و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد.

یک فعال حوزه آب ضمن انتقاد از اجرای پروژه‌های انتقال آب برای تامین آب شرب گفت: راهکارهای موثر زیادی برای صرفه‌جویی در مصرف و تامین آب شرب وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند از لزوم اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای و آثار مخرب آن بر منابع آب و محیط زیست جلوگیری کند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا هم اکنون در محدوده قابل قبول است. هر چند که کاهش کیفیت هوا در برخی ساعت در بعضی مناطق پر تردد پیش بینی می شود.

یکی از مهمترین اقدامات در خصوص ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس جشنواره دانایی توانایی است. در راستای اهداف سند تحول بنیادین و به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های تربیتی نیز برنامه‌های توسعه و تجهیز کتابخانه آموزشگاهی و کلاسی دنبال می‌شوند.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 55 میلیون و 350 هزار و 663 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 332 هزار و 338 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از برگزاری رویداد بین‌المللی مشترک این معاونت با کشور اندونزی در زمینه شهرهای دوستدار کودک خبر داد.

استاندار بوشهر به همراه دکتر کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از چند پروژه در حال ساخت و مراکز درمانی بوشهر بازدید کرد.