شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

حتما اگر بیشتر دقت کنید، هرروز چندنفر از آن‌ها را می‌بینید. بعضی‌هایشان موتور دارند، بعضی‌ها چرخ و بیشترشان هم با یک گونی روی دوششان در شهر می‌چرخند. آن‌ها به دنبال ضایعات به همه‌جا سرک می‌کشند. سطل‌های زباله، خرابه‌ها، اماکن دپو و هرجایی که زباله باشد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (27 آبان) از مرز 55 میلیون نفر عبور کرده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و 332 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 11 میلیون و 538 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از هماهنگی جهت پذیرش بیمه شدگان این سازمان در بیمارستان های غیر دانشگاهی با تعرفه دولتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان وابسته به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا نمونه های بندناف به کشور وارد و امکان صادرات محصولات بیولوژیک فراهم شود.

کرونا هنوز در بسیاری از کشورها می‌تازد و بسیاری از کودکان هنوز درک درستی از این مسأله ندارند؛ حق هم دارند و آنها قرار نیست درگیر مشکلات این روزها باشند؛ اما مرز این درگیر نبودن، کجاست؟ این‌که در این شرایط چطور باید با کودکان رفتار کنیم، موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم. در این ویدئو، یک پزشک متخصص اطفال و یک متخصص اعصاب و روان به راه‌های رفتار صحیح و کاهش استرس در این دوران...

یک مددکار اجتماعی معتقد است که افزایش استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی در شرایط پاندمی کووید 19 احتمال مواجهه آن‌ها با عکس و فیلم‌های نامتعارف موجود در فضای مجازی را نیز افزایش داده است، چراکه با جستجوی کلمات ساده‌ای از روی کنجکاوی، این دسترسی میسر می‌شود از این رو لازم است والدین ضمن نظارت بر عملکرد کودکان و استفاده از روش‌های محدود کردن جستجو برای آن‌ها، با ارائه آموزش‌هایی...

پس از شیوع ویروس مهیب کرونا که بیماری مهلک کووید 19 را حدود یکسال است به جان بشر انداخته، مطالعه و کار برای ساخت واکسن به عنوان راه حلی پایدار، در بسیاری از کشورها از جمله ایران آغاز شد؛ تلاش برای ساخت واکسن برای بیماری ای که به گواه پزشکان حتی ممکن است پس از دستیابی به این پیشرفت هم ریشه‌کن نشود و مانند انفلوانزا به یک بیماری فصلی بدل شود.

نتایج یک مطالعه پزشکی نشان می‌دهد که "حذف وعده صبحانه" و همچنین "دیر وقت شام خوردن" دو عادت غلطی هستند که می‌توانند با خطر ابتلا به عارضه "پروتئینوری" (دفع پروتئین در ادرار) مرتبط باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی از روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با پوشش 99 درصد انجام شده و تا پایان آبان ماه نیز این برنامه ادامه دارد.

راه، همچنان اصلی‌ترین محور ارتباطی و حمل و نقل در کشور است و علیرغم آنکه خطوط ریلی و ناوگان هوایی در سال‌های اخیر در کشورمان توسعه یافته است، اما همچنان بیش از 80 درصد از حمل و نقل کشور از طریق راه‌های زمینی انجام می‌شود، راه‌هایی که بیشترین قربانیان حمل و نقل را نیز به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی درمورد تست‌های تشخیص سریع کرونا، گفت: همچنان روش استاندارد طلایی و مرجع تشخیص قطعی کرونا، تست‌های PCR است.

معاون گردشگری گفت: سفر به ارائه نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده است و طبق توضیح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام شود. اما از ورود مبتلایان کووید -19 به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می‌شود و خدمات تور و سفر به مبتلایان کرونا نباید فروخته شود.

در پی انتشار اخباری مبنی بر قطع درختان جنگلی در اراضی جلگه‌ای شمال کشور، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان جنگل‌ها به‌دنبال بهره‌برداری از عرصه‌هایی است که در آن‌ها زارعت چوب انجام داده است.

محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: سالانه در کشور حداقل به حدود 16 میلیون مترمکعب چوب در صنایع مبلمان، دکوراسیون‌های خانگی، مواد کامپوزیتی چوب و پلاستیک، کاغذ، هنرهای دستی و تخت خرد چوب نیاز داریم که بهترین گزینه برای تامین آن زراعت چوب است.

استاندار کردستان رکن اصلی کنترل و کاهش بیماری کرونا را پایبندی مردم و خانوادهها در رعایت و عمل به پروتکل‌های بهداشتی دانست.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای 12 استان خبر داد.