شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه، آمار بیماران و جانباختگان کرونا، تنها یک عدد نیست، بلکه هشداری جدی برای رعایت دقیقتر پروتکل‌هاست، گفت: آمار کل قربانیان کرونا در فارس به مرز 2000 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت از پیگیری تامین واکسن کرونا برای مردم کشور از سه طریق خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان، خانه کارگران است، گفت: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و سازمان تامین اجتماعی، دغدغه مشترکی برای خدمت رسانی به جامعه کارگری دارند و این دغدغه مشترک زمینه ساز همکاری و نزدیکی ما و فراکسیون کارگری است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر استان فارس موفق شدند از 2 خودرو، بالغ بر 410 کیلوگرم ماده مخدر حشیش کشف کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رویمان خواهد بود، بر لزوم تغییر کنش‌های فردی و اجتماعی برای توقف زنجیزه انتقال بیماری تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به فعال سازی 129 واحد تولیدی راکد گفت: هیچ واحد تولیدی صنعتی در استان تهران تعطیل نشده است.

سومین خدمت طرح 3070 با عنوان ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی در دومین هفته دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه پیش بینی می شد تعداد افرادی که به یاد گیری و سواد آموزی می اندیشند کاهش یابد و آمار متقاضیان آموزش تا 20درصد نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است گفت: با 480آموزش دهنده فعالی که الان در سامانه ثبت نام کرده اند وکاهش 20درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست و دستور داده ایم از ظرفیت فرهنگیان بخصوص در دوره های تحکیم و...

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای طرح ملی مزیت سنجی شغلی همزمان با سراسر کشور در استان تهران خبر داد.

وزیر کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: موضوع سلامت، اولویت اول است، لذا از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با کرونا استفاده کنیم.

وزیر بهداشت فرانسه در اظهاراتی مدعی شد که این کشور از پیک دوم همه گیری کروناویروس عبور کرده است.

رییس اداره پیشگیری از حوادث و سوانح وزارت بهداشت، با اشاره به ادامه اقدام برای ایمنی راه‌ها تا سال 2030، در عین حال از کاهش 14 و 25 درصدی مرگ و مصدومیت ناشی از حوادث ترافیکی در دوران کرونا و تحت تاثیر کاهش ترددها خبر داد.

از زمان شیوع کرونا در دنیا داروهای متفاوتی برای درمان مبتلایان به این ویروس از سوی مراکز درمانی و آزمایشگاهی دنیا مورد تایید و تجویز قرار گرفته است. یکی از این داروها که در حال حاضر در مراکز درمانی ایران نیز تجویز می‌شود، «رمدسیویر» است. مدتی است که این دارو توسط شرکت‌های داروسازی ایرانی فرموله شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. شرکت سبحان آنکلوژی یکی از این شرکت هاست که دست به تولید...

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن مقایسه واکسن فایرز با سایر واکسن‌های مطرح شده علیه کووید 19، اظهار کرد: در حالیکه اکثر واکسن‌ها پروتئین Spikeویروس را هدف قرار داده‌اند و یا مبتنی بر وکتور ویروسی هستند، واکسن فایزر یک snippet در RNA ویروس را هدف گرفته است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک در نوزادان می‌تواند با بروز آلرژی، آسم و دیگر بیماری‌ها مرتبط باشد.