شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مروری بر اقدامات انجام شده از سوی این انجمن در دوران کرونا پرداخت و تاکید کرد: مدرسه تعطیل شده بود اما آموزش و تربیت تعطیلی بردار نیست

مقامات کره جنوبی از افزایش محدودیت‌های کرونایی در سئول خبر دادند.

مدیر انجمن دیاران و پژوهشگر اجتماعی، بهبود موقعیت اجتماعی مادر ایرانی و دسترسی فرزندان به امکانات مختلف کشور را دستاورد خوب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی دانست و پیشنهاد کرد که فرایندهای چابکی برای رسیدگی به پرونده هایی که مادر فرزند زیر 18 سال فوت کرده از سوی قوه قضائیه طراحی شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به درخواست بالای بیمارستانها برای دریافت پلاسما از بهبود یافتگان کرونا به خصوص در کلانشهرها، گفت: از این افراد درخواست می‌کنیم که جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

رییس شورای شهر تهران از برگزاری جلسات شورا به صورت ترکیبی در روزهای کرونایی خبر داد.

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند: مصرف یک عدد تخم مرغ در روز خطر ابتلا به دیابت را تا 60 درصد افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد: 350 هزار نفر از مددجویان ساکن در روستاها و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و علاوه بر بیمه درمان از شرایط بازنشستگی نیز برخوردار می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در کشور از شنبه گفت: معتقدم هیچ آفتی برای اقتصاد یک کشور از تعطیلی و طولانی شدن دوره اپیدمی بیماری بدتر نیست و تعطیلی بهتر از این است که کاسبی آلوده شده، یک ماه گرفتار بیماری شود و خدایی نکرده بر اثر بیماری جان خود را از دست دهد.

گروه سوینا به مناسبت روز جهانی کودک، هزار دی وی دی ویژه کودکان نابینا را به شکل رایگان توزیع کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرکاری در کرونا تعطیل شد ما باید تلاش کنیم آموزش تعطیل نشود گفت: جامعه زنده، پویا و طراز جامعه ای است که می تواند در بحران ها روی پای خودش بایستد و آموزش را پیش ببرد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از برخی انواع دهان‌شویه می‌تواند ظرف 30 ثانیه کروناویروس را در "شرایط آزمایشگاهی" از بین ببرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روند تصویب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی و درس هایی که می توان از این سیاست گذاری گرفت، گفت: برخلاف برداشت عمومی، زنان ایرانی که با مردان غیرایرانی ازدواج می کنند دارای ازدواج هایی به پایداری ازدواج با مردان ایرانی هستند.

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: شورای شهر اراک براساس وظیفه نظارتی و مسئولیت تعریف شده سه میلیارد تومان به بیمارستان های شهر کمک کرد.

طوفان سهمگین آیوتا (Iota) با سرعتی حدود 250 کیلومتر بر ساعت نیکاراگوئه را درنوردید.

اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با 13 نام‌گذاری معابر پایتخت موافقت کردند.

سالانه حدود 500 تا 1200 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای دچار «ضایعه نخاعی» می‌شوند؛ آسیبی که از آن به عنوان پیچیده‌ترین نوع معلولیت یاد می‌شود و سازمان بهزیستی اعلام کرده است که به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری از این افراد در قانون پیش بینی کرده تا به این افراد رسیدگی و خدمات بیشتری ارائه شود.