شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

احتمال می‌رود که دو شرکت آلمانی و آمریکایی به‌طور مشترک نخستین واکسن کرونا را به بازار عرضه کنند و به اعتقاد رئیس شرکت آلمانی بایون‌تک، زمستان آینده شرایط عادی خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر رصد و نظارت دستگاه های خدمت رسان سطح شهرستان ری برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با راه اندازی دستگاه نظرسنجی در شهرستان ری کار رصد و پایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود.

رییس پلیس پیشگیری تهران از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به مصوبه شورای امنیت ملی در مورد ضرورت اضافه شدن 40 کلانتری به تهران گلایه کرد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به آخرین وضعیت این دریاچه گفت: از آذرماه تمامی سردهنه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه بسته می‌شود تا حق‌آبه زیست محیطی آن به پیکره دریاچه برسد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف کالای قاچاق در بندر عامری بوشهر خبر داد.

شهردار منطقه 11 تهران گفت: عمارت تاریخی مهمانسرای 90 ساله دانشگاه امام علی (ع) در محدوده حصار ناصری، پس از پایان مرمت به منظور ارتقای منظر شهری شبانه از سوی اداره زیبا سازی نور پردازی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به توسعه فضاهای ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان استثنایی به ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی گفت: یک پارک تحرک و جهت یابی ویژه نابینایان در کشور راه اندازی شده است و تعداد این پارک ها تا پایان سال جاری به 21 پارک خواهد رسید.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.1 ریشتر، جنوب فیلیپین را لرزاند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا و تداوم وضعیت نامطلوب طی روز پیش‌بینی می‌شود.

متقاضیان از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی https://emt.medu.ir/ می‌توانند صدور تایید مدارک تحصیلی اخذ شده پیش‌دانشگاهی، دیپلم، راهنمایی، متوسطه اول، ابتدایی (دوره های شش ساله) و ابتدایی (دوره های پنج ساله) کلیه سنوات را تقاضا کنند.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 54 میلیون و 818 هزار و 877 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 324 هزار و 531 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به ویدئویی تصویری از جوانی که به علت معلولیت در گزینش دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده است نوشت: آموزش و پرورش باید از اشتیاق و تمایل عزیزان معلول به خدمت در این نظام استقبال کند. تلاش خواهیم کرد که در اسرع وقت موانع قانونی این کار را برطرف کنیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور گفت: طی روز جمعه (30 آبان) سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود.

یک روانشناس با تاکید بر اینکه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کوید 19 تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد، گفت: از جمله دلایل کاهش توجه افراد به دستورالعمل‌های بهداشتی، مشاهده رفتارهای اجتماعی سایر افراد جامعه است، به گونه‌ای که هرچه افراد بیشتری از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سر باز می زنند، شاهد افزایش حساسیت زدایی افراد نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها هستیم.

رئیس تیم پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی فیروزگر از انجام موفقیت آمیز اولین عمل پیوند کبد از دهنده زنده در این بیمارستان خبر داد.

در قریب این یک سال که از اپیدمی کرونا می‌گذرد، تیراژ بالای اخبار پیرامون آن حضور هر خبر و اتفاقی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، کودکان اما فراموش‌شدگان خاموش این این بلای عصر مدرن هستند که کمترین توجه و پوشش خبری و اطلاع‌رسانی از شرایط کودکان در دوره اپیدمی و قرنطینه صورت گرفته است.