دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: برخی از صحبت‌هایی که اصول‌گراها می‌کنند مبنی بر اینکه باید مذاکره کنیم اما طرف مذاکره نباید یک اصلاح‌طلب باشد تا حدودی نشان می‌دهد جریان اصول‌گرا هم به این نتیجه رسیده است که تنها راهی که بخش عمده‌ای از مشکلات کشور کم شود باز کردن باب مذاکره است.

مهدی ذاکریان در کتاب جدید خود پرسش های متعددی را در مورد حقوق بشر در اسلام بررسی و پاسخ داده است و در نهایت به یک پرسش کلیدی پاسخ داده است که چگونه آشتی میان حقوق بشر و اسلام امکان پذیر است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی مطرح کرد که با توجه به کاهش اعتماد بین المللی به رهبری و سیاست آمریکا، بازگشت به توافق‌های بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای برای دولت جو بایدن با موانعی رو به رو خواهد بود و بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تسریع در روند گازرسانی به استان هرمزگان خبرداد.

جلسه ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب آغاز شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آموزه‌های ما در اسلام آنقدر غنی و متناسب با نیازهای بشر است که ما را در مقابل آموزه‌های غربی و سکولار از جمله سند 2030 بی‌نیاز می‌کند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها از سوی مردم و لزوم جدیت دولت برای کمک به مشاغل آسیب دیده گفت که اکر برای قطع زنجیره شیوع کمک نکنیم طبق آمارهای وزارت بهداشت در زمستان روزانه کشته های بیشماری را شاهد خواهیم بود که این موضوع فاجعه بار است.

مقامات آلمانی به برخی موضوعات گفت‌وگوی وزرای امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس (تروئیکای اروپا) درباره ایران اشاره کردند.

دو فقره پرونده مهریه و اختلاف ملکی جمعا به ارزش 50 میلیارد ریال در شورای حل اختلاف مختومه شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه مسئولان باید در حد توان و ظرفیت خود در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند و نباید هیچ فرصتی را در این راستا هدر دهیم.

سفیر ایران در یمن با وزیر کشاورزی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

یک دیپلمات آلمانی پس از مذاکرات وزرای امور خارجه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره توافق هسته ای ایران، نسبت به تاثیر روی کار آمدن دولت جو بایدن در روند اجرای توافق هسته ای ابراز امیدواری کرد.

در قرن حاضر نمی‌توان رابطه شهروندان و حاکمیت را بر اساس نظرات فیلسوفان باستانی تنظیم کرد. پس ضرورت دارد که با نگاهی جدید به جامعه و حاکمیت بنگریم و با اندیشه‌های فلسفه سیاسی مدرن آشنا شویم.

نشست مقامات حمل و نقل دریایی، بنادر و جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در جلسات فوق العاده هیات دولت، روند بررسی تعدادی از تبصره های لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در دستور کار قرار گرفت.

جلسه ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.