دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجم آذر سالروز صدور فرمان بینانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، بسیج را همیشه به عنوان بازوی توانمند و یار وفادار نظام اسلامی دانست.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که تنها زمانی می‌توانیم بر کرونا غلبه کنیم که دست به دست هم داده و پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و پیامدهای آن بر اقدامات کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با بیان این که توطئه و خیانت بزرگی در منطقه در حال شکل گیری است گفت: عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با حمایت و زمینه سازی عربستان صورت گرفته است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی از مسئولان به دور خود سیم‌خاردار کشیده‌اند در حالی که مسئولان باید رفتار بسیجی داشته باشند نه اینکه با اعمال محدودیت در ملاقات‌ها از مردم دور شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تنها با همکاری و همدلی با یکدیگر می‌توانیم کرونا را شکست دهیم و القای این تفکر که کرونا فقط برای گروهی خطرناک آفرین است اشتباه بوده بلکه جان و سلامتی همه افراد را تهدید می‌کند.

کاردار پیشین ایران در ریاض اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه در مذاکرات احتمالی بین واشنگتن و تهران باید ریاض نیز حضور داشته باشد از روی انفعال و در راستای فرافکنی عنوان کرد.

یک نماینده سابق مجلس گفت: نه فقط ایران، جامعه بین‌الملل از دولت بعدی آمریکا انتظار دارد تا به برجام و سایر قراردادهای بین‌المللی باز گردد.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: اصلاح ماده 612 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی و تغییر مجازات فرزند کشی، منطبق با اصل تناسب جرم و مجازات در حقوق کیفری است و می تواند بازدارندگی بیشتری ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم برای مقابله با ویروس کرونا گفت: قطعا می‌توان با سبک زندگی سالم با بیماری کرونا مقابله کنیم.

در آستانه 16 آذر و فرا رسیدن روز دانشجو، خبرگزاری دانشجویان ایران این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل آموزشی و صنفی دانشگاه و محل تحصیل‌شان را بیان کنند و ایسنا نیز رسانه مطالبه‌گر آنها از مسئولان آموزش عالی کشور باشد.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اعتقاد بر اینکه خبر منتشر شده در ارتباط با دیدار نتانیاهو با بن سلمان در منطقه نئوم عربستان دورغ است، اظهار کرد: صهیونیست‌ها این خبر را به منظور جلوگیری از موضوع مرگ عادی سازی روابط این رژیم با برخی از کشورهای عربی منتشر کرده‌اند.

یک کارشناس مسائل منطقه به دلایل داخلی و منطقه‌ای موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق پرداخت و گفت: به نظر می رسد ترامپ می خواهد سناریویی بچیند تا دولت های آینده آمریکا نتوانند از این راهی که او پایه ریزی می کند، برگردند.

وزیر خارجه انگلیس در توییتی از گفت‌وگوی خود با همتایان آلمانی و فرانسوی در خصوص توافق هسته‌ای و ایران خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از حضور رییس سازمان صدا و سیما در این جلسه خبر داد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: اعطای صلاحیت به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به مواردی که دارای ماهیت قضایی است، مغایر قانون اساسی شناخته شد.