دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر افغانستان در ایران در دیدار با رئیس مجلس با ابلاغ پیام تشکر دولت و ملت افغانستان را بابت حمایت های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان و استقرار دولت قانونی این کشور از سیاست های کشورمان بابت میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی به چالش های داخلی و بین المللی دولت جو بایدن برای بازگشت سریع به توافق هسته ای پرداخت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح سوال از وزیر صنعت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور درپایگاه شهید لشگری مهرآباد، جایگاه ذخیره و توزیع سوخت هواپیما را افتتاح کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: اقتدار دفاعی که هم اکنون در کشور شاهد آن هستیم تنها به واسطه روحیه و تفکر بسیجی محقق شده است.

دریا اورس سفیر ترکیه در تهران صبح امروز (دوشنبه، 3 آذرماه) با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: سرعت تحولات در ایران و جهان به‌گونه‌ای است که صورت‌بندی‌های قدیم یا قبلی در امر سیاسی و امور اجتماعی ایران به‌دفعات دگرگون شده و مشارکت در انتخابات 1400 بر اساس صورت‌بندی" اجتهاد ملی" و" ارتجاع سفید" شکل خواهد گرفت.

وزیر دفاع در گردهمایی ویدئو کنفرانسی بسیجیان وزارت دفاع گفت: در آینده نزدیک ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکن های هم نسل خود است؛ رونمایی و تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

یک مشاور در دولت عربستان سعودی مدعی شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر مخفی به عربستان‌سعودی با ولیعهد سعودی دیدار کرده و درباره مسائل مختلفی از جمله ایران گفت و گو کرده‌اند.

پیش نشست نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع مسأله فلسطین و تطبیع، چهارم آذرماه در تهران برگزار می شود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور برای گفت و گو پیرامون توافق هسته ای با همتایان فرانسوی و انگلیسی اش دیدار خواهد کرد.

نخستین قسمت از سری جدید برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با حضور محمد جواد لاریجانی و با موضوع بررسی واکنش‌های داخلی به انتخابات آمریکا، دوشنبه این هفته به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی آجا با صدور پیام های جداگانه ای خطاب به رئیس سازمان بسیج مستضعفین هفته بسیج را تبریک گفتند.

احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران / اعطا اولین نشان فداکاری ارتش به شهید سرلشکر فلاحی / توصیه رییسی به وزارت بهداشت / جاسوس پهلوی، عامل سومین کشتار حرم رضوی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از روند واگذاری انبارهای شهید شاهوی، منطقه آزاد اروند و منطقه آزاد قشم در جلسه این کمیسیون خبر داد.