دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت جلوگیری از بروز برخی حواشی همچون تخریب آلونک‌ها در کنار دریافت مجوز برای کاخ‌سازی‌های، ابراز امیدواری کرد که با تصویب طرح اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها در مجلس، شاهد کاهش تخلفات ساختمانی باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با ولیعهد سعودی گفت که همکاری ضدایرانی کشورش با عربستان سعودی ادامه می یابد.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان به حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و به ویژه بیت مکرم ایشان و مردم قدرشناس استان کرمان، برای این عالم پرهیزگار از درگاه خداوند سبحان علو درجات مسئلت کرد.

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها»، اولین نشان فداکاری به شهید امیر سرلشکر ولی الله فلاحی تعلق گرفت.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم ظرفیت بسیج برای شناسایی و جهت دهی به نیروهای مخلص و متخصص برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزیر علوم برای توضیح درباره تقاضای عده ای از داوطلبان تمدید مجوز نظام قدیم باید در کمیسیون اصل نود حاضر شود.

یک پایگاه خبری آمریکایی با مطرح کردن نظر برخی کارشناسان و مقامات، احتمال بازگشت زودهنگام دولت بایدن به توافق هسته ای و چالش های آن را بررسی کرد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا ناگزیر است در حضور نظامی خود تجدید نظر کند و روابط خود را در منطقه مورد بازنگری قرار دهد و باید از اینکه همواره منطقه را در وضعیت تنش قرار دهد، صرف نظر کند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان 2020 در ژنو خبر داد.

سفیر ایران در یمن با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دومین جلسه فوق العاده هیات دولت به منظور بررسی تبصره های لایحه بودجه سال 1400 بعدازظهر یکشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار و در این جلسه موادی از لایحه بودجه بررسی و تصویب شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از سفر هیئتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی میدانی نحوه پرداخت مالیات بنگاه های اقتصادی بزرگ استان هرمزگان به بندرعباس خبرداد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 65 درصدی ناحیه صنعتی چمن سلطان - گندمینه خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مردم در رعایت پروتکل ها و همکاری در مقابله با کرونا کوتاهی نکردند، گفت: اگرچه تا کنون به رعایت پروتکل ها توجه شده است ولی باید این توجهات را افزایش دهیم.

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل تصمیم بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای را ساده‌لوحی تلقی کرده و شرایط توافقی مورد انتظار با ایران را برای برخورداری از حمایت کشوزش بیان کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتظار می‌رود در دو هفته جاری مردم با جدیت بیشتری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را دنبال کنند.