دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی 3 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینهکرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.

عوامل سریال تلویزیونی «شهید شهریاری» برای ادامه تصویربرداری، پس از پایان کار در شهرک سینمایی غزالی به دانشگاه شهید بهشتی رفتند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید امروز ذوق زده شویم و بگوییم که جو بایدن با ترامپ متفاوت است، گفت: این پیام‌ها شایسته موضع عزت و افتخار و اقتدار ملت ایران نیست که به دنیا مخابره می‌شود و دور از شأن و عزت و سربلندی این ملت است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت که تنها در هفته آخر آبان ماه بیش از هزار قرارداد در سامانه ثبت قرارداد الکترونیکی وکالت امضاء شده و طی دو روز گذشته، بیش از 2 هزار قرارداد، یعنی روزانه 1000 قرارداد در این سامانه ثبت شده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد که در ماه های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر و همچنین 18 نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب 20 ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی در این جلسه خبر داد.

رئیس جمهور یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره‌ی سیاست‌های جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش گفت که کمیسیون این تصمیم را قانونگذاری می‌داند که وظیفه مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خصومت گزینه های پیشنهادی بایدن برای تصدی وزارت خارجه اش علیه ملت ایران اشاره کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ در برابر ایران را چالشی برای تعامل دولت جو بایدن با ایران و بازگشت آن به توافق هسته‌ای تلقی کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت ملی گاز در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کسری و افت فشار گاز در فصل زمستان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بازرسی‌کل کشور جهت تبادل‌نظر، هم‌افزایی و شناسایی چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور برگزار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبریک هفته بسیج تاکید کرد، بسیج عصاره تفکر راهبردی امام (ره) برای ایجاد بازدارندگی فعال است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران هم‌مرز با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و منطقه خودمختار نخجوان است، مرزهایی که از زمان شیوع ویروس کرونا به روی مسافران بسته شده و به تازگی مناقشات سیاسی را از سر گذرانده‌اند. اما تردد مسافران از این مرزها اکنون چه شرایطی پیدا کرده است؟

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو به حوزه‌های علمیه، عموم علاقه‌مندان و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم، برای ایشان از درگاه خداوند بزرگ رحمت و مغفرت الهی و همجواری با صالحان مسألت کرد.