دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی و خسته کردن مردم و احزاب سیاسی عراق است.

یک فعال سیاسی تاکید کرد که اگر مسئولان در اجرای تصمیمات خود درباره قرنطینه جدید داشته باشند، مردم هم همراهی خواهند کرد.

یک حقوقدان به ارزیابی لایحه تعیین مجازات متناسب برای پدر و اجداد پدری مرتکب قتل فرزند پرداخت.

اخراج دلالان با تعیین سیاست های مالیاتی از بازار و بازگرداندن تعادل میان عرضه و تقاضا با تکلیف دولت به ساخت مسکن؛ از جمله تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی است که تاکنون برای طرح جهش تولید و تامین مسکن مطرح شده است.

یک کارشناس مسایل منطقه و ترکیه گفت: ترکیه سعی دارد حالا که در توافق میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان با مشارکت روسیه راه نیافته و نقشی ندارد، از مسیر یک قرارداد دو جانبه با آذربایجان و در قالب همکاری نظامی وارد این کارزار شود، از این رو هیچ ضمانتی نیست که تنش‌ها با توجه به این که مساله قره‌باغ همچنان مطرح است، در این رابطه فروکش کند.

شناسایی جاسوس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) در دوره پهلوی پسر بین انبوه زائران حرم امام رضا (ع)، سومین فاجعه تاریخ معاصر در حرمت شکنی حرم رضوی را رقم زد.

نخستین جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس و معاونان صداوسیما روز یکشنبه (دوم آذرم ماه) در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی‌برگزار شد و دو طرف بر تعامل هر چه بیشتر تأکید کردند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان شیلات ایران از یکم آذر ماه موظف شده است که صید ترال کشتی‌های فانوس ماهیان را متوقف و با تمام توان نسبت به نظارت و کنترل صید در دریا و برخورد با متخلفین اقدام نماید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت با اعتمادسازی عمومی، از اقشار آسیب دیده در شرایط کرونا حمایت جدی داشته باشد.

در گفتگوی تلفنی امشب محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل مقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه، ظریف انتخاب فیصل مقداد به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم پارسا و با اخلاص حجالاسلام حاج سید یحیی جعفری را تسلیت گفتند.

رییس قوه قضاییه گفت: شوراهای شهر و روستا مرجع صدور حکم تغییر کاربری نیستند و سودجویان و سوداگران حق ندارند با مجوز شوراها به اراضی کشاورزی دست اندازی کرده و کاربری آن‌ها را برای ویلاسازی یا ایجاد مراکز تفریحی تغییر دهند.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با العربیه گفت که سیاست ترامپ علیه ایران در دوران ریاست جمهوریش منسجم و ثابت بوده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از برگزاری نشست مشترک کمیسیون با سازمان صدا و سیما خبر داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه حزب‌الله همیشه پیروز است، بیان کرد: آمریکا حتی در یک جبهه هم پیروز نشده است و با عنایت خداوند جبهه حق همیشه پیروز بوده است.

سردار احمد ذوالقدر با حکم سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران منصوب شد.