دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سردار یزدی با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بودیم، گفت: در طول مدت خدمت تلاش کردیم تا سرباز اخلاق‌مدار رهبری باشیم.

نشریه «نیوزویک» در گزارشی در خصوص توییت انتقادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا، نوشت ایران جولیانی را به دلیل ارتباط با گروهک منافقین هدف انتقاد و تمسخر قرار داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: ما باید سیاست سازش‌ناپذیری را حفظ کنیم تا مطمئن شویم که ایران سلاح هسته‌ای توسعه نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی ورشلیم پست در گزارشی به تشریح ناو جدید سپاه پاسداران پرداخته و نوشته است: ایران عرشه کشتی را با انواع تسلیحات پر کرده تا نشان دهد چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار رسیدگی به مسئله موشک‌های بالیستیک ایران در مذاکرات احتمالی میان تهران و واشنگتن شد.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، افزایش آرای جو بایدن در انتخابات آمریکا، اصرار ترامپ برای وجود تقلب در این انتخابات و مهمتر از همه بلایی است که کرونا بر سر جهان آورد.

معاون اول رییس جمهور طی پی نوشتی بر گزارش تخریب خانه یک زن در بندرعباس، ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تاکید کرد: لازم است کلیه دستگاه های استان قبل از تامین سرپناه مناسب برای افراد ساکن، نباید اقدام به تخریب نمایند.

وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر خود به ابوظبی در گفت‌وگویی ایران را "عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه" خواند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود با تجلیل از بسیجیان و فرهنگ بسیج نوشت: بسیج فرمول مردمی کردن امور است.

نخستین جلسه فوق‌العاده دولت به منظور رسیدگی به لایحه بودجه سال 1400 روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به دو صورت حضوری (با حداکثر 15 نفر) و مجازی برگزار شد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود تلاش پارلمان و فشار بر دولت مصطفی الکاظمی برای ارسال هرچه سریعتر نتایج تحقیقات در رابطه با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگان این کمیسیون در ستاد ملی کرونا و باور به توان طب ایرانی را یک مطالبه جدی دانست.

واکنش قالیباف به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات مردم و طرح معیشتی دولت / نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه / انتصاب سردار حسن زاده به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ / گزارش نوامبر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام / تهیه طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا...

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته بانوی بندرعباسی چندین بار برای تأمین مسکن به نهادهای حمایتی، شهرداری و راه و شهرسازی مراجعه کرده اند، افزود: عذرخواهی شهردار بندرعباس تنها توجیه بود و شورای شهر و شهردار بندرعباس باید پاسخگو این اتفاق باشند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی محدودیت جغرافیایی ندارد گفت: امروز قدرت فرسایشگر انقلاب اسلامی آمریکا را از قرارگاه راهبردی اش دور کرده است.

با خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت 1397 و بازگشت تحریم‌های به ظاهر تعلیق شده و همینطور وضع و اجرای تحریم‌های گسترده جدید در حوزه‌های مختلف اعم از نفت و انرژی و تبادلات بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های اصلی توافق هسته‌ای برای ترغیب ایران به ادامه پایبندی به تعهدات برجامی، متعهد شد که در جهت رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران،...