دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی به مناسبت هفته بسیج، گفت: بسیج به عنوان لایه عمیق و مردمی دفاع باید ماموریت‌های خود در عرصه‌های نوین را تقویت کند.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به پرونده حسام الدین آشنا - مشاور رییس جمهور - در دادگاه کیفری یک تهران خبر داد.

جامعه روحانیت مبارز با انتشار پیامی درگذشت امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.

پژوهشگاه قوه قضاییه اعلام کرد که به مناسبت هفته پژوهش و در راستای حمایت از دستاوردهای علمی - پژوهشی نظر بر رفع مشکلات و چالش‌های دستگاه قضایی، نخستین جشنواره بزرگ شهید بهشتی را برگزار می‌کند.

هیات تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری با رد یک مورد شکایت از مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر ممنوعیت معامله هرگونه اوراق بهادار توسط کارکنان این سازمان، مصوبه مذکور را قانونی دانست.

سفیر کشورمان در یمن در سالروز جهانی حقوق کودکان نوشت که آیا جهانیان مصائب کودکان یمنی و فلسطینی را به یاد می‌آورند؟

واکنش قالیباف به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات مردم و طرح معیشتی دولت / موافقت نمایندگان با احکام جدید برای تنظیم و تصویب بودجه سالانه کشور / تهیه طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی / تنفس در جلسه علنی مجلس به منظور رعایت تدابیر بهداشتی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوم آذر ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف در خصوص شرایط و ضوابط کاری شوراهای حل اختلاف در ایام کرونا گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، همه ادارات و نهادها موظف به خدمت رسانی به مردم می‌باشند و شوراها نیز، از این قاعده مستثنی نیستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نمونه‌هایی از تانک پیشرفته کرار که در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است، مراحل تست و ارزیابی میدانی را می‌گذراند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: راه ایران هنوز از مذاکره می‌گذرد اما مذاکره با کشاورزان، صنعتگران، کارگران و روستاییان.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه فاضلاب استان خوزستان گفت: شرکت های متولی آب و فاضلاب به مردم خوزستان ظلم کردند، در اعتبارات دخل و تصرف کردند که اسناد آن موجود است.

در دیدار گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تحولات مربوط به بحران سوریه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات گاز «سی. ان. جی» در آلودگی هوا، تخریب موتور خودروها و بروز بیماری‌های فراوان تاکید کرد که بهتر است گاز «ال. پی. جی» را جایزگین کنیم چرا که پاک ترین گاز فسیلی است.

همزمان با هفته بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این هفته را به سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین تبریک گفت.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرای محدودیت های کرونایی انتقاد کرد و گفت: از مردم خواسته شده که از ساعت 9 شب خودروهایشان را بیرون نبرند مگر این که از فرمانداری ها مجوز داشته باشند این کار باعث تجمع مقابل فرمانداری شده است این روش مبارزه با کرونا نیست.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب شیوع کرونا ویروس در کشور تاکید کرد: لازم است همه ارکان نظام در کنار کادر بهداشت درمان قرار بگیرند.