دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری لبنان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار دولت و مردم مقاوم لبنان قرار داشته و دارد و آماده توسعه همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها می باشد.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از تأیید مرگ سرکرده القاعده توسط منابع امنیتی پاکستان و افغانستان، هشدار دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت یمن، تشدید فشارها بر عربستان سعودی در پی برگزاری نشست مجازی گروه 20 در این کشور، حمله موشکی به کابل و اصابت یک راکت به سفارت ایران و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: یکی از راه‌های اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست‌های رایگان یا با قیمت کنترل شده در مناطق قرمز است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته گزارش سه ماهه خود درباره اجرای برجام در ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار داد.

جلسه امروز مجلس با رعایت پروتکلهای بهداشتی آغاز شد, نمایندگان با شماره صندلی فرد در صحن علنی و شماره های زوج در ساختمان مشروطه و کمیسیون تلفیق از طریق فضای مجازی در جلسه حضور دارند.

دانشگاه الزهرا (س)، با موافقت رئیس قوه قضاییه، به گروه‌های مشمول جذب اختصاصی قضات پیوست و یکی از دانش آموختگان رشته حقوق این دانشگاه نیز برای نخستین بار متصدی امر قضا شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از همه هموطنان خواهش می کنیم در این دو هفته با اجرایی شدن محدودیت ها همراهی کرده تا جلوی افزایش روز افزون قربانیان بیماری کرونا را بگیریم.

یک عضو ژئوپلیتیک دانشگاه اظهار کرد: شرایط به سمتی می‌رود که زمینه و مقدمات برای انجام گفت‌وگوهایی در قالب 1+5 شکل بگیرد.

یک فعال سیاسی گفت: مسئولان تلاش خود را برای کاهش شدت بیماری کرونا به کار گرفته و گلایه ها را به بعد از فروکش کردن موج مرگ آور بیماری موکول کنند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه منتظر برنامه رئیس جمهور برای مراسم گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو هستیم، گفت: قطعا برای بزرگداشت این روز، برنامه حضوری نخواهیم داشت.

یک کارشناس مسائل با بیان اینکه باید حق طلاق مطلق مرد از بین برود و این حق به آدم بی‌طرفی به عنوان قاضی داده شود، گفت: اینکه مهریه را از بقیه دیون مجزا کنیم، امتیازی است که برای مردان قایل هستیم و در قبال آن حق مسلمی از خانم‌ها سلب می‌شود.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای ایجاد بستری مناسب برای خدمت رسانی به بیماران باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها ظرف دو هفته جاری با جدیت دنبال شود.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: حملات راکتی اخیری که به منطقه سبز بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق صورت گرفته، اقداماتی است که توسط نیروهای نیابتی آمریکا انجام شده تا از این طریق بهانه برای استمرار حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق ایجاد کنند.

سخنگوی دولت در توییتر نوشت: نباید جریان‌هایی با اهداف کوتاه مدت سیاسی احساس کنند پیروزی دولت به زیانشان است.

رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت.

معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان و یار دیرین امام و انقلاب و رهبری را تسلیت گفت.