دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: 29 پناهجوی ایرانی شامل پنج زن و دو کودک که ماه پیش توسط ارتش مصر در آب های مدیترانه پیدا شدند، در مسیر بازگردانده شدن به ایران هستند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم از عیادت خود از زن بندرعباسی خبر داد و با استناد به پرس و جوی خود از مسئولین شهری مدعی شد که هیچ اخطار قبلی مبنی بر تخلیه یاتخریب خانه زن بندرعباسی صادر نشده است.

وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد ابوظبی در خصوص آنچه "نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه" خواند، گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور کاهش مستمر اتکا بودجه به نفت را از دستاوردهای بزرگ اقتصاد مقاومتی در دولت های یازدهم و دوازدهم برشمرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کالاهای اساسی راحت تر و ارزان تر به دست مردم برسد، گفت: وظیفه همه مدیران در سطوح مختلف است که در پاسخ به نجابت و مقاومت مردم، بتوانیم با همدلی و وحدت تلاش کنیم تا گره ای از گره های زندگی مردم باز شود.

سفیر کشورمان در یمن با رئیس پارلمان این کشور و برخی نمایندگان یمنی دیدار و گفت وگو کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد که برنامه جامع اقدام مشترک نباید با مسائل دیگری همچون برنامه موشکی و رفتار منطقه‌ای ایران مرتبط شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت در کنار یکدیگر در راستای رفع مشکلات مردم و کشور گام برمی دارند، همکاری در زمینه رفع قوانین مزاحم در حوزه تولید را از زمینه های همکاری این مرکز و وزارت صمت برشمرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تعویق سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

نماینده روسیه در وین در پیامی به بیان دیدگاه خود درباره مباحثات پیرامون ایران در جلسات شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخت.

درگفت‌وگوی تلفنی امروز بعد از ظهر وزیرامور خارجه کشورمان با حنیف اتمر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، ظریف کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس افغانستان و انتخاب وی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت.

گیر. او. پدرسن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در راس هیاتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفتگو و تبادل نظر کرد.

معاون حقوقی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گویی از رویکرد کانادا نسبت به اقدامات ایران در روند تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی انتقاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در طول سال همه مناسبت‌ها با نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی مزین بود اما در سالگرد شهادت وی باید همه به صورت ویژه پای کار بیایند.

سخنگوی وزارت خارجه حمله تروریستی امروز در کابل را نمونه‌ای از جنگ نیابتی و اقدامات هم پیمانان تروریست آمریکا در افغانستان ذکر کرد و مسئولیت مستقیم آن را متوجه این کشور دانست.

روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه‌ای صحت حساب کاربری حجت‌الاسلام علی‌اکبری رییس این شورا در توییتر و نیز محتوای منتشر شده در آن درباره انتخابات 1400 را تکذیب کرد.