دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور در پیامی فرا رسیدن هفته بسیج را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف و رشید ایران، بسیجیان عزیز و خانواده های آنها در سراسر کشور و به ویژه همکاران بسیجی در وزارت کشور، سازمان های وابسته، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها تبریک و تهنیت گفت.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تهیه طرح یک فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در مجلس خبر داد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اتفاقی که در امریکا افتاد می‌تواند شانس حضور نیروهای میانه‌رو در انتخابات 1400 را افزایش دهد.

همزمان با هفته بسیج، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و در آن بسیج را در تراز ملت ایران و یکی از نهادهای کارآمد برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که سخنگوی کمیسیون حق اعلام نظر شخصی خود را در پشت تریبون ندارد بلکه باید نظر جمع اعضای کمیسیون را در خصوص طرح ها و لوایح مطرح کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی احکام جدیدی برای تنظیم، تصویب، اجرا و تفریغ بودجه سالانه کشور مصوب کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از مطرح شدن پیشنهادات متعدد رفع ابهام در خصوص طرح احکام کلی بودجه از سوی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه انتقاد کرد.

سید عباس عراقچی در بیانیه‌ای به نامه اخیر بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: آینده روابط ایران و آمریکا آینده ساده ای نیست چرا که آمریکا در طول 40 سال گذشته جنایات مکرری را انجام داده است و ما لیست جنایت های آمریکا را هیچ وقت فراموش نمی کنیم.

راهکارهای فعال کردن دیپلماسی پارلمانی در دیدار سفیر کشورمان با رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس مورد بررسی قرار گرفت.

رییس حوزه قضایی بخش خاوران از کوره پزخانه‌های محمودآباد و قاسم آباد بخش خاوران بازدید کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بازدید خود از روند اجرایی شدن ممنوعیت دو ساله صید ترال در آب‌های ایران گفت: قرار بر این شد که برای ترال دارهای بومی که با زحمت و مشارکت خانوادگی شناور ترال تهیه کرده‌اند، چاره اندیشی کنیم.

مسؤولین و دولتمردان! والله مشکل مردم، امروز مذاکره نیست؛ مشکل امروز مردم، بی‌تدبیری از ناحیه برخی سهل اندیشان و عدم برنامه مدون و نداشتن نقشه راه است؛ مشکل ما عدم باور به توانمندی‌های داخلی است؛ ما نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری کوتاهی نموده‌ایم و بارها چوب آن را خورده‌ایم

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تدابیر بهداشتی و اجرای پروتکل‌های ابلاغی به مدت 20 دقیقه متوقف شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست قاضی قلابی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران، در دادسرای گرگان صادر شد.

مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی گروه های جهادی بسیج با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی مسوول بسیج سازندگی و 400 نفر از جهادگران بسیجی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.