دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه خطر گسترش شیوع کرونا بسیار جدی است، اظهار کرد: تنها درک همگانی از خطر، مدیریت جامع بحران و مشارکت نهادها و دستگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی و مجازی و همه شهروندان می‌تواند زنجیره فزاینده ابتلا و مرگ و میر انسانی را متوقف کند.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای زمان اعلام نتایج آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1399 را اعلام کرد.

از ابتدای سال تاکنون 6203 پرونده در تعزیرات حکومتی قزوین تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است. متخلفین در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا نیز به پرداخت بیش از 511 میلیارد و 407 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند انسجام ملی، روحیه از خودگذشتگی و در یک کلام تعمیق روحیه بسیجی است.

بررسی نحوه عرضه و توزیع مصالح ساختمانی و قیمت آن و تحولات امنیتی منطقه با حضور معاون ستاد مشترک ارتش و جلسه با 5 وزیر کابینه دولت از جمله موارد کاری کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته جاری است.

اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی / کمک بلاعوض دولت به 30 میلیون نفر / واکنش نمایندگان مجلس به حادثه تخریب خانه زنی در بندرعباس / تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران به مدت 45 روز دیگرو... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

شورای نگهبان در رابطه با هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه تعیین شرایط پوشش بیمه ای انسولین های قلمی و تعرفه خدمات آزمایشگاهی تشخیص کووید -19 ابلاغ شد.

آیین نامه اجرایی مربوط به تشکیل شورای عالی آمایش سرزمین با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری گفت: کلیات طرح اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امر ساخت و ساز مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.

محمدصادقی گفت: قرنطینه افراد سالم امری سخت است به همین علت در طرح حاج قاسم سلیمانی تنها افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا قرنطینه می‌شوند.

یک حزب اصلاح طلب نسبت به تبعات هرگونه بحث و جدال مدیران بخصوص در فضای رسانه‌ای هشدار داد.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری درباره بررسی صلاحیت 21 مدیر بورسی گفت که آیا نوبت به پدرخوانده ها و دست های پنهان خواهد رسید؟

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون شکایات دریافتی از ملک‌زاده معاون مستعفی وزارت بهداشت را پیگیری خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدگاهش را درباره مسیر جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تعامل با ایران و بازگشت به توافق هسته ای بیان کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان باید همواره و تحت بیشترین فشارها نیز به راهکاری های خروج کشور از بحران و حرکت به سوی اقتدار ملی و توسعه ملی بیندیشند.