دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چون برنامه هفتم توسعه در مجلس فعلی به تصویب خواهد رسید لازم است نمایندگان بند مربوط به نظام رتبه‌بندی معلمان را در برنامه هفتم تنفیذ کنند تا دولت بعدی موظف به اجرای این طرح باشد.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی اقدامات لازم برای افراد دارای معلولیت در زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت.

دادستان مرکز استان گلستان از صدور کیفرخواست برای پرونده لودر سوار جنجالی گرگان در دادسرای این شهر خبر داد.

رضایی گفت: مردم امروز می‌گویند کاش یک نفر بیاید و بگوید من رئیس نیستم، سربازم.

رئیس‌جمهور حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح شنبه (1 آذر) برگزار شد، با بیان اینکه "باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود"، گفت: اگر در این دو هفته خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم، ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد.

فراکسیون حقوق بشر و شهروندی مجلس شورای اسلامی از وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر خواست که با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های دیپلماسی، تدابیر بازدارنده ای در قبال اقدام‌های خصمانه دولت‌های غربی در عرصه حقوق بشر اتخاذ کرده و ظرفیت های حقوقی و سیاسی کشورهای مستقل برای نجات حقوق بشر از سلطه سیاسی دولت های غربی در مراجع بین‌المللی را فعال کند.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، فرایند حضور کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را تشریح کرد.

رییس جدید اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: فعالیت یک وکیل براساس نظام‌های حاکم بر فعالیت وکلا، دفاع از حقوق عامه است پس نمی‌توانیم بگوییم دفتر وکیل یک دفتر اقتصادی است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

آیین رونمایی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه شهری در استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

روزنامه آسیا تایمز در تحلیلی سیاست فشارحداکثری آمریکا در برابر ایران را که توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش برده می شد، شکست خورده تلقی کرد و راهکارهای احتمالی دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را برای تعامل با ایران به ویژه در زمینه هسته‌ای بررسی کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تدابیر جدید مجلس و تغییر نحوه برگزاری جلسات علنی برای مقابله با کرونا در دو هفته آتی خبر داد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در نظر داریم با اقدامات حمایتی مردم را در شرایط فعلی کمک کنیم، اعلام کرد: امروز مصوب شد که برای نزدیک به 30 میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، 100 هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای 10 میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم که بازپرداخت 30 ماهه دارد.

به دنبال انتشار خبر خودسوزی زنی در بندرعباس به دلیل تخریب منزلش توسط ماموران شهرداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وعده پیگیری این موضوع بر لزوم محاکمه متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده آسیب دیده تاکید داشتند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار این شد که در جهت تسهیل فضای کسب و کار، کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مکلف شوند عناوین و شناسنامه مجوزهای صادره خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب و کار بارگذاری کنند.

وزیر کشور از هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات 1400 در شرایط کرونا خبر داد و گفت: نظر شورای نگهبان را هم خواهیم گرفت، سپس گزارش نهایی را به مجلس می‌فرستیم.