دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از فشار حداکثری آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا اصفهان گفت: هنوز جنگی آغاز نشده بود که به فرمان امام خمینی (ره) بسیج تشکیل شد که این امر نشان می‌دهد تشکیل بسیج تنها برای اهداف نظامی نبوده است.

یک کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ترامپ به دنبال این است که موضوع جنگ‌های بی‌پایان آمریکا در منطقه را هر چه زودتر به پایان برساند، گفت: ولی قطعا در این مسیر از سوی دولت پنهان در این کشور و ساختارهای موجود با موانع و سنگ‌اندازی‌هایی روبه‌رو می‌شود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعطیلات دو هفته‌ای پیش رو از صاحبان خانه و مغازه درخواست می‌کنم که با کمک‌های مومنانه حداقل یک ماه گرفتن اجاره خانه را به تعویق بیندازند تا مردم نگرانی مضاعف نداشته باشند.

یک عضو حزب مردم سالاری گفت: 40 هزار کشته کرونا یک فاجعه است. در هشت سال جنگ ایران و عراق این میزان کشته نداشتیم.

یک حقوقدان گفت: چنانچه اجرای بخشنامه "چگونگی رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه در محاکم" باعث سرگردانی متقاضیان مهریه شود، بعید است که به اهداف مورد نظر دست یابد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا و با بیان اینکه سیاست کلی آمریکا علیه کشور ما با رفتن ترامپ و آمدن بایدن تفاوتی نخواهد کرد، تاکید کرد: ما نمی توانیم شاهد این باشیم که آنها در عراق، یمن، سوریه و افغانستان به کشتار و ظلم بپردازند و ما سکوت کنیم.

امروز اول آذر ماه سالروز دستگیری روحانی 31 ساله پر دل و جراتی است که در راه مبارزه با ظلم شاه و دربار و تئوری پردازان بی دینی، جانش را در دست گرفت. او و همفکرانش با مشورت با برخی مراجع عظام تقلید نجف و همفکری با بعضی سیاستمداران سرشناس هم عصر خود یک نویسنده، یک وزیر دربار و یک نخست‌وزیر را کشتند و به جان محمدرضا شاه و دیگر نخست وزیر رژیم پهلوی و یک سیاسمتدار سوءقصد کردند.

یک کارشناس مسایل منطقه و افغانستان گفت توجه نکردن آمریکا به نظر متحدان اروپایی‌اش در افغانستان و احتمال روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی، تصمیم ترامپ برای خروج بخش دیگری از نیروهای نظامی آمریکا را با مشکل مواجه می کند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه «منافقین، معاندین و دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به آینده ناامید و آنها را از شرکت در انتخابات پیش رو دل‌زده کنند، تاکید کرد: دشمنان با استفاده از ارازل و اوباش و برخی عوامل داخلی خود سعی دارند که امنیت کشور را برهم بزنند، اما ما با ایجاد امنیت پایدار و در عین حال مقابله با هرگونه ناامنی سعی می‌کنیم که شرایط را به نوعی...

رئیس فراکسیون زنان مجلس از وزیر کشور خواست تا نسبت به تخریب خانه یک زن در بندرعباس پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص بازدید وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی توییتی منتشر کرد و به دکترین اعلامی پمپئو طعنه زد.

ویدئو کنفرانس معاونین وزارتخانه های بهداشت ایران و قزاقستان درخصوص همکاری‌های بهداشتی دو کشور، تبادل تجربه در مقابله با کووید 19 و همکاری های علمی دانشگاهی در رشته های پزشکی برگزار شد.

کاظم جلالی، سفیرایران در روسیه روز جمعه با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در اولین لحظات اطلاع از حادثه پیش آمده در نتیجه تخریب محل سکونت یک خانواده توسط کارکنان شهرداری بندرعباس، دستگاه قضایی ضمن بررسی دقیق موضوع، هماهنگی های لازم را با ادارات متولی برای هر نوع مساعدت به این خانواده انجام داد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس، در نشست فصلی شورای حکام آژانس با ارائه سخنرانی در مورد قابلیت های هسته‌ای رژیم صهیونیستی، خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و وضعیت اجرای پادمان‌های هسته‌ای در عربستان سعودی و امارات متحده عربی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.