دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که باید در دو هفته آینده با همکاری، هماهنگی و انسجام محدودیت‌های ابلاغی را دنبال کرده تا گامی موثر در جهت کنترل بیماری کرونا برداریم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در توییتی اعلام کرد: اصابت موشک به ساختمان سفارت ایران تلفاتی نداشته است.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست های آینده بایدن تحت شعاع سیاست های فعلی آمریکا قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: سیاست های دموکرات و جمهوری خواه در حوزه خاورمیانه در بلند مدت تفاوتی با هم ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه ترامپ هیچ قصدی برای ایجاد درگیری و تنش جدید در خاورمیانه ندارد، تهدیداتی را علیه کشورمان مطرح کرد.

جانشین وزیر دفاع ما باید برای قوی تر شدن، تحقیق و تمرکز را در پژوهش‌های صنعتی در حوزه امواج و رادار ارتقا دهیم زیرا رادار و سامانه های مراقبتی در خدمت امنیت و توسعه کشور است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا اظهار کرد: تا وقتی که شرایط مناسبی برای ما در صحنه بین المللی برای تعامل عادلانه و منصفانه فراهم نشود امکان مذاکره و تفاهمی با آمریکا وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آمریکایی‌ها قبل از انجام هر مذاکره‌ای، باید تمامی تحریم‌ها را همان‌طور که قبلا در برجام قول داده‌اند، کامل لغو کنند. در صورتی که آمریکا این کار را بکند، ما به میز مذاکره برمی‌گردیم.

دریادار خانزادی از پیشرفت مراحل ساخت ناو اطلاعاتی شیراز خبر داد و گفت: این شناور که از ویژگی‌های خاصی برخودار است تا سال آینده به ناوگان نداجا ملحق خواهد شد.

سفیر کشورمان در صنعا در پیامی درگذشت خبرنگار یمنی را تسلیت گفت.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود مردم در دو هفته پیش رو بیش از گذشته برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری داشته و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وزیر امور خارجه احتمالی دولت بایدن گفت که به شرط مذاکره درباره برنامه موشکی ایران و نقش ایران در منطقه از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای (برجام) حمایت می‌کند.

رییس دادگستری خارگ از تشکیل پرونده قضایی در پی حریق یکی از کارخانه‌های پتروشیمی جزیره خارگ خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم در دو هفته آتی بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به طور جد از سفرها و ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز از جریمه یک میلیارد و 723 میلیون ریالی قاچاقچی بنزین یارانه‌ای خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا معافیت عراق از تحریم های ایران را 45 روز دیگر تمدید کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: تست های تشخیص کرونا باید به صورت گسترده و رایگان گرفته شود تا افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شوند.