دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

طبق آمار سالیانه حدود 18 میلیون پرونده به محاکم کشور وارد می‌شود یعنی تقریبا 48 میلیون از مردم ایران درگیر مسایل قضایی هستند و به طور میانگین در هر پرونده 3 نفر تحت عنوان شاکی، متشاکی و شخص ثالث یا وکیل درگیر هستند، با این اوصاف باید آسیب شناسی شود که دلیل مشکلات قضائی مردم چیست و چرا به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: در خصوص اجرای این طرح از دوستان، حمایت قضائی می‌کنیم اما باید احترام به مردم نیز رعایت شود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به رییس قوه قضاییه تاکید کرد که سوء استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با آلونک‌های کوچک مستضعفان شایسته نظام اسلامی نیست.

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی با اشاره به حادثه‌ای که تیر ماه سال جاری در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد، این حادثه را یک خرابکاری صنعتی عنوان کرد و گفت: کسانی که متولی نصب یک سری تجهیزات بودند، در زمانی تغییراتی را در آنجا ایجاد کردند که منجر به انفجار شده است.

پنجمین قسمت «رادیو ایسنا» را در شرایطی می‌شنوید که در کنار خبرهای مختلف ایران و جهان طی چند روز اخیر، از جمله تصمیم آغاز محدودیت‌های کرونایی از شنبه (1 آذر)، یک خبر، حزن‌انگیز و تأمل‌برانگیزتر از دیگر خبرها بود؛ خبر خودکشی دختری نوجوان در رامهرمز استان خوزستان. در پادکست این هفته، خبرهایی هم از ماجرای اعتصاب یک نماینده مجلس و دستاوردهای تازه واکسن کرونا را مرور می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: از سه کشور اروپایی انتظار می رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهداتشان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام نمایند و به اجرای کامل برجام برگردند.

الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه و واکنش های خارجی نسبت به این رخداد / توضیحات فرمانده سنتکام درباره فشار حداکثری علیه ایران / ادعای تبادل پیام بین ایران و آمریکا از طریق کشورهای عربی از سوی یک مسئول آمریکایی / لزوم پاسخ وزیر کشور به اتفاق تخریب خانه یک زن در بندرعباس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها...

در حالی که دولت ترامپ روزهای پایانی خود را طی می‌کند، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که در مواجهه با ایران، ایالات متحده تمام گزینه‌ها را بر روی میز در اختیار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای نیویورک تایمز درباره تماس معاون سیاسی وزیر خارجه با تیم جو بایدن را ساختگی خواند و افزود: خبرسازی‌های زرد، به ویژه در این روزها شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها شده است.

در پی تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری، مجمع نمایندگان استان هرمزگان یا صدور پیامی به این موضوع واکنش نشان داد.

بازرسان امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور و گشت تعزیرات حکومتی از پاساژ معظم محل عرضه مواد پروتئینی غیر مجاز و مکمل‌های ورزشی قاچاق در ناصرخسرو تهران بازرسی کردند.

سفیرایران در بلاروس، به مناسبت روز جهانی فلسفه با حضور در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور با وادیم گیگین، رئیس این دانشکده، دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری های علمی و آموزشی بین دو کشور در رشته فلسفه تبادل نظر کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پیامی به مناسبت هفتمین سالگرد حمله انتحاری به این سفارت نوشت: تروریسم و حامیان آن از عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم نمی‌کاهند.

وزارت خارجه ایران در توییتی به بازنشر انتقادها و اعتراض‌ها به ریاست عربستان بر نشست آتی گروه 20 پرداخت.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از آغاز پیگیری تحقیق و تفحص از جشنواره های برگزار شده توسط وزارت ارشاد از جمله جشنواره فجر خبر داد.

دو مقام صهیونیستی به وبسایت خبری اکسیوس اطلاع داده‌اند که این رژیم استراتژی برای تعامل با دولت بایدن در خصوص ایران طراحی خواهد کرد.