دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس کل دادگستری استان یزد از واگذاری بی‌ضابطه مجتمع فولاد میبد یزد خبر داد.

سه کشوز آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای در شورای حکام درباره فعالیت هسته ای ایران، ضمن تاکید بر پایبندی به توافق هسته ای از فعالیت های هسته ای ایران پس از کاهش تعهدات داوطلبانه هسته ای اش در پی خروج آمریکا از این توافق، ابراز نگرانی کردند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود به جغرافیای خاصی محدود نمی شویم، گفت: اگر کسانی بخواهند منافع این ملت و کشور بزرگ را تهدید کنند مطمئنا نقطه امنی در سیاره زمین نخواهند داشت.

13 پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

آژانس امنیت سایبری کانادا مدعی شده است که ابن کشور به دلیل فعالیت سایبری هکرهای تحت حمابت کشورهایی از جمله ایران، چین و روسیه با یک تهدید بزرگ استراتژیک از جانب این کشورها رو به رو است.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، گفت: دولت پاکستان با هدف تسهیل و رونق تجارت خارجی، نام 16 کشور دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران را در لیست اتباع مجاز به دریافت روادید الکترونیکی تجاری (Business Friendly List (BVL قرار داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پیامی درگذشت برادر همسر رییس جمهور را تسلیت گفت.

کمک های مومنانه ساکنان کوی های سازمانی پایگاه شهید لشگری توسط هواپیمای نیروی هوایی ارتش به مناطق کم برخوردار چابهار ارسال شد.

آیین الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.

با دستور رییس جمهور، 97 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انجام تحقیق و تفحص از کفش ملی و هلدینگ آتیه صبا خبر داد.

وزرای امور خارجه روسیه و چین درباره جوانب مختلف همکاری این دو کشور از جمله توافق هسته‌ای گفت و گو کردند.

رئیس جهور گفت: خباثت دولت آمریکا موجب شد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور کند شود. دولت آمریکا تلاش زیادی کرد راه‌های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند.

وزیر امور خارجه بحرین گفت که انتظار وارد دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از طی کردن مسیر بازگشت به توافق هسته ای با بحرین و دیگر کشورهای خلیج فارس مشورت کند.

وزارت جهاد کشاورزی پیش نویس اصلاح برخی از مواد اساسنامه شرکت شهرک های کشاورزی را به هیات دولت ارائه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی طی پیامی، شهادت نخستین شهید مدافع سلامت نیروی هوایی ارتش را به فرمانده این نیرو و خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفت.