دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مساور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفت و گویی به موضع ترامپ درباره ایران در روزهای باقی مانده به پایان دوران ریاست جمهوری اش پرداخت.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری و رییس جمهور از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری است. نهاد ریاست جمهوری هم در بودجه ردیف اعتباری دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که درباره ایران با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گو کرده است.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع راستی آزمایی اجرای برجام در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت در ایران که به طریق مجازی برگزار شد، به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در یادداشتی با اشاره به الزامی شدن ثبت قراردادهای وکالت در «سامانه الکترونیک ثبت قرارداد وکالت» از از اول آذر ماه 1399، پیشنهاد کرد که تنظیم وکالتنامه غیر رسمی همچنان نافذ و معتبر باشد.

ماده واحده «سند جامع گردشگری» از سوی معاون اول رییس جمهور به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شد.

نماینده روسیه در وین در جلسه شورای حکام از آمریکا خواست به تخطی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل پایان داده و تحریم‌های ایران را لغو کند.

حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان این که افتتاح آزادراه برای صنعت حمل و نقل اهمیت زیادی دارد، گفت: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب برای اقتصاد و سیاست خارجی ما مهم است، اما یکی از شقاوت‌ها و توطئه‌های آمریکا این بوده که راه‌های ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش زیادی کردند اما موفقیت زیادی به دست نیاوردند. در حال حاضر روزانه 14...

همیشه «فلسفه» برای اکثر آدم‌ها یک امر پیچیده بوده و در فرهنگ عامه ما معمولا وقتی کسی چیزهایی می‌گوید که همه متوجه منظورش نمی‌شوند، می‌گویند «فلسفی» صحبت می‌کند! اما واقعیت این است که علم فلسفه در واقع برای پاسخ به سوال‌های اساسی مثل چیستی و چرایی موجودات، ابداع شده است و کارش، جواب‌دادن به خیلی از سوالات و مجهولات انسان‌هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از سفر ظریف برای دیدار با وزیر خارجه روسیه در ماه نوامبر خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا که به قدس اشغالی سفر کرده است بر تداوم اعمال فشار دولت دونالد ترامپ بر ایران تاکید کرد.

فراکسیون امنیت پایدار و روابط خارجی پویا تشکیل و انتخابات آن برگزار شد.

دریادار تنگسیری با تاکید بر اینکه راهبرد ما صلح و دوستی همراه با امنیت همگانی است، گفت: در این راهبرد امنیت در مقابل امنیت و تهدید در مقابل تهدید است. امنیت خریدنی نیست و صرفا در سایه صلح و احترام متقابل به منافع یکدیگر حاصل خواهد شد.

انتخابات هیات رییسه فراکسیون دیپلماسی فرهنگی برگزار شد.

هیات رییسه فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مشخص شدند.

رئیس جمهور گفت: پروژه‌هایی که امسال و سال آینده تکمیل می‌شوند نیاز به کمک بیشتری دارند و دولت در حد توان برای تسریع این پروژه‌ها کمک خواهد کرد.