دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس با اشاره به تمایل دولت کنونی آمریکا به مذاکره با ایران، مدعی تبادل پیام میان تهران و واشنگتن از طریق برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.

جلسه بررسی بودجه شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی در لایحه بودجه سال 1400 و تبادل نظر در خصوص اصلاح ساختار بودجه با حضور بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد تخریب خانه زن بندرعباسی که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، گفت: از وزیر کشور درباره چرایی تکرار چنین مسائلی توضیح خواهد خواست.

سفیر ایران در نیجریه گفت: ولید المعلم در حمایت از منافع کشورش لحظه‌ای تردید نکرد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو در دستورکار هفته آتی جلسات مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا با اشاره به تجاوز شش ساله و ویرانی‌ها در یمن نوشت: ایستادگی مردم و مقاومت تا پیروزی ادامه دارد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن انتقاد از تعیین مهریه های نجومی با اشاره به موضوع تعیین حکم حبس برای موضوع مهریه، گفت: معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است.

یک سناتور آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اذعان کرد.

فرمانده تروریست‌های سنتکام مدعی شد: کمپین فشار حداکثری علیه ایران تنها ابعاد دیپلماتیک و اقتصادی داشته و بعد نظامی را شامل نمی‌شود.

شماره‌ی دویست‌وشصت‌وسوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «دغدغه معیشت مردم» منتشر شد.

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: مادامی که مردم خطر بیماری کرونا را درک نکنند هرچقدر هم که تصمیمات سختگیرانه ای اتخاذ شود، مشکلی حل نخواهد شد.

تنها چند ساعت فرصت باقی مانده تا متروی تهران احتمالا به 1000 میلیارد تومان پول اوراق مشارکتش برسد، پولی که حدود چهار ماه است در حساب بانک رفاه مانده و ایستگاه های جدید مترو در انتظار تزریق این پول خاک می خورند.

گفت‌وگو با سخنگوی شورای نگهبان، برگزاری جلسه مسئولان قضایی، آغاز فعالیت مجتمع قضایی دعاوی تجاری در دادگستری تهران، برگزاری یک جلسه دیگر از دادگاه بانک سرمایه و... از جمله اخبار حقوقی ایسنا در آخرین هفته آبان ماه 99 بود.

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: به نظر می رسد با رویکار آمدن رئیس جمهوری که به تعهدات بین المللی ایالت متحده پایبند است می توان انتظار بازگشت آمریکا به برجام را داشته باشیم.

یک فعال سیاسی با تاکید بر لزوم همراهی مردم با اجرای قرنطینه سراسری کشور، گفت: دولت تا روز اجرای قرنطینه گام های موثری در جهت اقناع مردم برای اجرای قرنطینه بردارد.

یک حقوقدان در خصوص بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه گفت: اینکه زوجه چگونه و پیرو چه محدودیت‌ها یا موانعی باید مهریه را مطالبه کند، راهکاری دایمی نیست و صرفا چسبی ساده بر زخمی کهنه بوده که طول درمان آن نامحدود است.