دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

دبیر کل مجمع ایثارگران گفت: قرنطینه برای کنترل بیماری کرونا لازم و ضروری است، اما دولت هم به فکر معیشت مردم باشد

یک فعال سیاسی گفت: از آنجایی که امریکا کشوری نیست که فقط به خودش بپردازد و نگاه جهانی به ارتباط های خود دارد برایش مهم است جهان چگونه نگاهش می‌کند؛ پس می توان انتظار داشت که شاید بایدن بتواند ارتباط جهانی را که ترامپ از بین برده بود را احیا کند.

یک حقوقدان گفت: بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه در محاکم هر چند در ظاهر منجر به تقویت اعتبار اسناد رسمی و کاهش تعداد زندانیان می‌شود، اما نقاط ضعفی نیز دارد.

یک کارشناس مسائل شبه قاره با بیان این که آمریکایی ها به طور کامل نیروهایشان را از افغانستان خارج نمی کنند گفت: آنچه مسلم است این است که واشنگتن دیگر آمادگی ندارد بیش از این هزینه مالی و انسانی بدهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با انتقاد از برخی احزاب و فعالان سیاسی برای ورود به موضوع انتخابات 1400، بهترین زمان طرح موضوع انتخابات در کشور را بعد از تعطیلات نوروز سال آینده عنوان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، طرح قطعنامه حقوق بشری در سازمان ملل متحد توسط دولت کانادا و تکرار ادعاهای بی‌اساس مبتنی بر گزارش‌های غیرواقعی و ساختگی را فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل قبول دانست.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برای روان‌تر شدن تردد ناوگان ترانزیتی کشور از طریق گذرگاه مرزی آستارا در حال رایزنی است.

وزیر خارجه ایران در توییتی اعلام کرد که ایران در صورت ازسرگیری تعهدات برجامی از سوی ایالات متحده، به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که طرح «حمایت معیشتی از مردم» مانع از کوچک شدن سفره خانوارها شود.

وزیر خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد که کمپین فشار حداکثری آمریکا، ایران را از آنچه بودجه لازم برای "فعالیت‌های خصمانه‌اش" خوانده شد، بازمی‌دارد.

سخنگوی شورای نگهبان از تائید طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه امروز شورای نگهبان خبر داد.

رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی عمان، ابراز امیدواری کرد مناسبات دو کشور دوست در سایه اخوت، همکاری و مساعی مشترک در تمامی زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است.

اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی نوشت که جو بایدن با آمدن به کاخ سفید می‌تواند شکاف میان ایران و آمریکا را با رونق دادن دوباره به برجام از بین ببرد.

سرپرست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) گفت: در فضای دو قطبی جامعه آمریکا انجام نظرسنجی سخت است. در عین حال فکر می کنم موسسات نظرسنجی توانستند نتایج خوبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بگیرند.

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، اعضای دولت بررسی کلیات لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار دادند.