دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

هیت روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلاک کرد که موضوع راستی آزمایی تحت برجام یکی از موارد دستورکار جلسه امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت / انتشار اسناد ارتباط گروهک «حرک النضال» با سرویس اطلاعاتی عربستان / اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به 4 استان / تعارض منافع، مشکل بازار بورس / توصیه رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان به جو بایدن و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان وابستگی بودجه سال آینده به نفت را کمتر از 10 درصد عنوان کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، از «کسب و کار تلقی کردن وکالت دادگستری» انتقاد کرد.

مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: چه در زمان شیوع کرونا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و چه در شرایط عادی، دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری هیچ مجلس و مهمانی نیستند و در این دفاتر، فقط باید واقعه ازدواج ثبت شود.

نماینده روسیه در وین گفت که موضوع فعالیت پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در دستور کار جلسه بعدی شورای حکام این نهاد سازمان ملل نخواهد بود.

سید عباس عراقچی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم به وظیفه خود در برابر شهدا عمل کنیم و از تمام مسیرهای ممکن برای تحقق اهداف کشور استفاده کنیم که یکی از نمونه های آن برجام است.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، طی پیامی، شهادت شهید سرهنگ پرستار نوراحمد محمدی، نخستین شهید مدافع سلامت نیروی هوایی ارتش را تبریک و تسلیت گفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سیاست‌های دولت آمریکا مبنی بر وضع تحریم‌های جدید علیه دیگر ملل در هنگامه مبارزه کشورها با کرونا انتقاد کرد.

توضیحات قالیباف درباره نحوه برگزاری جلسات در ایام قرنطینه دو هفته ای / تصویب دوفوریت طرحی برای افزایش سقف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها / اعلام وصول طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به 4 استان / تعیین هیات رییسه فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) بیست و هشتم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که نیروهای این کشور در جریان یک درگیری ''ملا عمر'' عضو ارشد گروه تروریستی ''جیش العدل'' را که در عملیات‌هایی تروریستی علیه ایران مشارکت داشته، از پای درآورده‌اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید حمایت‌های بیشتر و گسترده‌تری از فعالیت و حضور زنان در محیط های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد، گفت: اگرچه اقداماتی در این زمینه از سوی دولت و همچنین وزارت علوم صورت گرفته، اما با توجه به اینکه در آستانه تدوین لایحه بودجه قرار داریم، بهتر است این حمایت‌ها جدی‌تر و قانونی‌تر شود.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل به حضور وزیر خارجه آل خلیفه بحرین در سرزمین فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

در پی انتشار برخی شبهات درباره برگزاری هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسوول، دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات توضیحاتی در این زمینه منتشر کرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه اعتبارات تخصیص یافته به بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه در تهران هزینه شده است، از رییس جمهور و وزیر بهداشت خواست که به این موضوع ورود کنند.