سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

محمدرضا عارف در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه ای، نماینده رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا و داماد آیت الله بهشتی را تسلیت گفت.

نمایندگان مجلس دو نماینده عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را انتخاب کردند.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از تحصن و اعتصاب غذا در دفتر کاری‌اش خبر داد و گفت: در حمایت از محتاجین به نان شب و گرفتاران و به خاطر عدم صداقت برخی مسوولان این کار انجام می‌دهم.

رئیس جمهور با تشریح چارچوب تدوین بودجه سال آینده، تأدیه بخش عمده مطالبات کارکنان، بازنشستگان و سازمان‌های بازنشستگی و به سرانجام رساندن بخش مهمی از پروژههای عمرانی در برنامه بودجه سال 1400 را زمینه مناسبی برای تدوین برنامه هفتم توسعه دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان از جریمه 6 میلیارد و 488 میلیون ریالی برای "قاچاقچیان سیگار" خبر داد.

اداره کل حقوقی قوه قضاییه با صدور یک نظریه مشورتی به سوالی در خصوص ادعای جعلیت قرارداد راجع به داوری توسط خوانده دعوا، پاسخ داد.

نمایندگان مجلس امیرآبادی فراهانی را به عنوان عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردند.

وزیر دفاع جمهوری عراق صبح امروز با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

روزنامه رای الیوم به مشاجره کلامی نماینده ایران و عربستان بر سر مساله توافق هسته ای در نشست اخیر گروه 77 و چین و پاسخ کوبنده نماینده ایران پرداخته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز 25 آبان تاکید کرد که ملت بزرگ ایران شهدای زیادی در مسیر جهاد و حق طلبی تقدیم کرده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری درباره عدم تعطیلی تهران با توجه به شرایط کرونایی گفت: شهر تهران با درنظر گرفتن شرایط ممنوعیت ورود و خروج باید به مدت معلومی تعطیل اعلام شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جایزه مصطفی (ص) با صدور پیام‌های مجزایی در گذشت حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اژه‌ای عضو جامعه خادم المصطفی را تسلیت گفتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی عبارتی در طرح اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اعمال کردند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت موضوع تأمین اشتغال و مسکن و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایثارگران، پیشنهادهایی را به هیات دولت ارائه کرده است.

سفیر چین در ایران گفت: تمام آن‌چه که تحت عنوان به اصطلاح آسیب و آزار چین علیه قوم مسلمان اویغور مطرح می‌شود کاملا جعلی بوده و صرفا داستان‌پردازی آمریکا و برخی قدرت‌های ضد چین است.

دادگستری کل استان تهران اعلام کرد: مسائل و مشکلات فرزندان طلاق و همچنین زوجینی که از هم جدا هستند و هنوز طلاق نگرفته‌اند در نشستی با حضور رییس دادگستری و بهزیستی شهرستان اسلامشهر مورد بررسی قرار گرفت.