سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سرلشکر پاسدار دکتر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی پیامی انتصاب آیت الله خاتمی را به عضویت شورای نگهبان تبریک گفت.

دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، هوایی، دریایی و سازمان‌های تابعه خود ار بین جوانان پسر مومن، متعهد، و علاقه‌مند به حرفه نظامی‌گری و رزمندگی که دارای روحیه انقلابی، ولایت‌مداری، سلحشوری، از جان گذشتگی، ایثارگری و بسیجی باشند، هم‌رزم می پذیرد.

عصر امروز 24 آبان، نشست فوق العاده مجمع نمایندگان استان کرمان با محوریت انتصاب و صدور حکم استاندار کرمان، با حضور اکثریت اعضای مجمع نمایندگان در تهران برگزار شد.

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه‌ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا و آمریکا را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: تا حزب نباشد رقابتی در کار نخواهد بود و تا رقابتی در کار نباشد انتخابات نخواهد بود و تا انتخاباتی نباشد حکومت دموکراتیک معنا و مفهوم ندارد.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاج الله یار جنابی ور پدر شهیدان والامقام رسمیه، لیلا و زهرا جنابی‌ور، خاطرنشان کرد: بی شک این پدر صبور و فداکار شأنی رفیع در پیشگاه الهی خواهد داشت.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت دانشمند فرهیخته حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه‌ای، نماینده فقید رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا، گفت: این عالم مجاهد کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجا گذاشت که به عنوان الگویی برای دانش‌آموختگان معارف اسلامی همواره الهام‌بخش خواهد بود.

رایزن علمی و فناوری ایران و سرپرست دانشجویان در اروپا در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا پیام تسلیتی صادر کرد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نخست‌وزیر این کشور درخواست کرد که نتایج تحقیقات در رابطه با پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس هر چه سریع‌تر به پارلمان ارسال شوند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به سفر وزیر دفاع کشورش به تهران گفت که روابط ایران و عراق بسیار قوی است.

وزیر دفاع گفت: رفتارهای قدرت های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ امریکا نشان داد طرح های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده اند.

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اعمال محدودیت های شدید و احتمالا تعطیلی دو هفته ای برخی از استان‌های کشور به معنای فراهم شدن فرصتی برای مسافرت مردم نیست بلکه این ایام برای کاهش موارد شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال است.

یک عضو شورای نگهبان آخرین وضعیت بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس از طرح سوال خود از وزیر نفت در خصوص فسخ قرارداد و توقف توسعه فاز 11 پارس جنوبی و میادین فرزاد A و B خبر داد.

مرکز پژوهش های مجلس نظر کارشناسی خود درباره طرح رتبه بندی معلمان را ارایه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» گفت: کتاب پدیده شگفت‌انگیز و اعجازگر همه دوران‌ها است؛ بشر دانش خود را با کتاب ثبت و منتقل کرده و کتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است.