سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با توجه به بازدید دادستان قشم از انبارهای گمرک در این جزیره، با صدور دستور قضایی برای ترخیص 5 هزار و 700 تن برنج وارداتی یک هفته فرصت تعیین شده است.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نسبت به وجود ابهام و ایراداتی در گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد نهاده‌های دامی تذکر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح احکام کلی بودجه 1400 موافقت کردند.

مجله فارن افرز در بخشی از یک تحلیل درباره سیاست‌های آتی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به موضوع بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای پرداخت.

در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیات دولت که به ریاست علیرضا آوایی برگزار شد، پیشنهادهای وزارت خانه های امور اقتصادی و دارایی و دادگستری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اصل نود در مورد مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی قرائت شد. در این گزارش آمده که مستندات به مراجع نظارتی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات و اعمال مجازات‌های قانونی ارجاع خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری دولت با مجلس به منظور رسیدگی به مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید برآنکه دکتر فدایی خود و زندگیش را وقف خدمت به نظام، اسلام و استان کرد، گفت: عدم حضور مجمع نمایندگان استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه در اعتراض به عملکرد و روش و منش دولت است و ما با استاندار جدید آقای"زینی‌وند" هیچ مشکل خاصی نداریم بلکه اعتراض ما به نحوه عملکرد دولت و وزیر کشور است که با این اقدامشان به مردم استان کرمان و نمایندگان آنها بی‌احترامی...

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا و با بیان اینکه نباید زندگی مردم را به شکست و پیروزی افراد در کاخ سفید گره زد، گفت: بایدن فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند علیه مردم ایران تبدیل می کند.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از ادعای ترور یکی از رهبران القاعده در تهران از سوی نیویورک‌تایمز و تکذیب سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تعیین زمان انتخابات لیبی پس از برگزاری نشست تونس، افزایش نگرانی‌های جهانی از کشتار غیرنظامیان در اتیوپی و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

یک استاد حقوق بین‌الملل گفت: از حیث قانونی رییس جمهور جدید ایالات متحده می‌تواند بدون نیاز به طی فرایندی مرتبط با قطع‌نامه 2231 یا فرایند دیگر به توافق برجام بازگردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز لایحه یک فوریتی تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دستور کار دارند.

معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوهای انجام شده در سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان کمک می‌کند تا فهم مشترکی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بین طرفین پدید آید.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معتقدم آمریکا غیر قابل اعتماد و غیر قابل ارتباط است البته تا زمانی که این سیاست فعلی و خوی استکباری خود را دنبال کند.

یک فعال سیاسی گفت: ما باید تحولات نظام بین الملل و از جمله انتخابات اخیر آمریکا را به درستی تبیین و درک کرده و نظام اقتصادی و دیپلماسی خود را متناسب با این تغییرات متحول کنیم.