سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از تشکیل کانون وکلای مستقل در چهار استان خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان، با موافقت رییس دستگاه قضایی کشور خبر داد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در یازدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

در این روزهای کرونایی که بنا بر دستور ستاد مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها از برگزاری مراسم و ارائه خدمات به میهمانان منع شده‌اند، مجموعه‌هایی تحت عنوان دفتر ازدواج در حال برگزاری مراسم به همراه پذیرایی ناهار وشام هستند. از این رو در چند روز گذشته ایسنا با انتشار گزارشی ضمن بیان شرایط موجود، علت برگزاری چنین مراسمی را از دفاتر ازدواج جویا شد؛ گزارشی که با واکنش کانون سردفتران...

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد که باید سختگیری های بیشتری در رعایت پروتکل ها اعمال شده و افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، جریمه بازدارنده ای شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل نشست ویژه مجمع نمایندگان استان کرمان برای بررسی موضوع تغییر استاندار کرمان تا پایان وقت امروز خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران واکنش نشان داد.

یک عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مورد آینده رابطه ایران وآمریکا گفت: عروسک گردان در آمریکا یک طیف به نام صهیونیسم است و عروسک‌ها یک روز بوش پدر و پسر و روز دیگر ترامپ یا بایدن هستند. هیچ میزی برای مذاکره وجود نخواهد داشت و آینده جمهوری اسلامی ایران توافق را پیگیری نخواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت آمریکا به برجام به معنای لغو تحریم ها علیه ایران نیست.

دادستان مرکز استان لرستان درباره مرگ یک نفر در زندان خرم آباد توضیحاتی ارائه کرد.

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سیاست خصمانه آمریکا نسبت به ایران با تغییر دولتمردان آن تغییری نمی‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره ذاتا چیز بدی نمی‌تواند باشد، اما مهم این است که ما از موضع قدرت اقدام به انجام مذاکره کنیم و مذاکره برای دفاع از منافع ملی صورت گیرد.

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: برخی سلایق بدشان هم نمی‌آید که انتخابات 1400 با مشارکت کم صورت بگیرد تا بی‌دردسر کاندیدای خود را راهی پاستور کنند.

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: اگر آمریکا بخواهد سریع از برجام عبور کند، این احتمال وجود دارد که حتی بدون مذاکره به برجام بازگردد؛ اگر این کار را کند یعنی برای برداشتن گام دوم و گام‌های بعدی در سطح منطقه خود را آماده می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط فعلی بازار بورس، راهکارهایی را برای برگرداندن آرامش به این بازار پیشنهاد کرد و گفت که کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر این موضوع است. او همچنین توصیه‌هایی را به سرمایه گذاران خرد بازار سرمایه داشت؛ از جمله این که روند این بازار را در میان مدت و بلندمدت در نظر بگیرند و با استقراض و فروش ملک و زمین وارد بازار سرمایه نشوند.

چهل و چهارمین اجلاس وزرای خارجه "گروه 77 به اضافه چین" بر برداشته شدن فوری تحریم‌های ضد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل و نکات مهم روز پرداخته است.