سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور طی بیانیه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اژه‌ای، نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور (حوزه اروپا) را تسلیت گفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش می تواند طومار هر متجاوز نابخردی را به سرعت در هم بپیچد، گفت: نیروی زمینی آماده اجرای ماموریت های مختلف است و کارکنان خود را به گونه‌ای ارتقا داده که در هر لحظه توان اجرای عملیات در صحنه‌ها و عرصه های مختلف را دارند.

سفیر کشورمان در وین در دیدار با مدیر کتابخانه ملی اتریش بر تقویت همکاری میان کتابخانه‌های ملی این دو کشور تاکید کرد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ رژیم صهیونیستی با ایران را بلوف خواند و گفت: رژیم صهیونیستی ذلیل‌تر و عاجزتر از این است که بخواهد حرف جنگ با ایران را به میان آورد چه برسد به آنکه بخواهد به آن عمل کند، پس نباید این موضوعات را جدی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، داماد ارشد شهید آیت الله دکتر بهشتی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

رئیس‌جمهور حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح شنبه (24 آبان) برگزار شد، با بیان اینکه "تشدید محدودیت‌ها و به حداقل رساندن تجمعات و ترددها ضروری است"، گفت: در همین راستا طرحی آماده شده است که طی این هفته نهایی خواهد شد و از روز شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ نعمتی با تأکید بر ضرورت تأمین امنیت شهرهای مرزی گفت: تمام مرزهای کشور تحت کنترل و از امنیت لازم برخوردار است.

پروژه 47 واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حیدری در لویزان افتتاح شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بررسی‌ها نشان داد ذرات پی. ام 2.5 که صدبرابر کوچکتر از قطر موی انسان است و می‌تواند به کوچکترین مجاری ریه‌ها نفوذ کنند، به سرعت انتشار ویروس کرونا کمک می‌کند. همدستی آلودگی هوا و کروناویروس خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند. شاید اقدامی شبیه نسل کشی اتفاق بیفتد.

سفیر امارات در آمریکا با طرح این ادعا که ایران و قطر و ترکیه از افراط گرایی حمایت می کنند، گفت که روابط میان کشورهای منطقه شبیه درگیری های نظام کنونیستی و نظام سرمایه داری شده است.

معاون دفتر رئیس جمهوری در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این اخبار را جعلی عنوان کرد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن با تکلیف دولت به ساخت واحدهای مسکونی است.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه استراتژی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در مقابل ایران مشترک است، تاکید کرد: این دو برای ما تفاوتی ندارند چرا که استراتژی هر دو هم فشار حداکثری بر ایران است.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اگر فضایی به وجود بیاید و طرف آمریکا تصمیم جدی برای بازگشت به برجام داشته باشد، چارچوبی برای ادامه مذاکرات وجود خواهد داشت اما شرایط نقض برجام، شرایط مناسبی برای سخن گفتن از مذاکره بین ایران و آمریکا نیست.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در وسائل حمل و نقل مسافر برون‌شهری گفت: در شرایط فعلی مردم تا حد امکان از انجام سفر پرهیز کنند چون احتمال ابتلا به کرونا در آن زیاد است، ولی در صورت ضرورت لازم است وسائل حمل و نقل مسافر برون‌شهری پروتکل‌های سختگیرانه‌ای را رعایت کند.

رییس جمهور گفت: از شنبه آینده اول آذر ماه، در سراسر کشور محدودیت‌هایی اجرا می‌شود.