سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بایدن برخلاف ترامپ از لزوم مذاکره با ایران صحبت کرده است و ما هم باید این علامت را به طرف مقابل بدهیم که با رعایت منافع خود آماده مذاکره و تفاهم هستیم.

در پی تصویب طرح یک فوریتی در مجلس شورای اسلامی برای حذف سهم صندوق ملی محیط زیست از عوارض آلایندگی که در قانون بودجه 99 مصوب شده بود، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن انتقاد از این طرح گفت: عوارض مربوط به آلایندگی حتما باید در جهت رفع ضررهایی که به محیط زیست و سلامت مردم وارد شده است هزینه شود و نه برای اموری که هیچ ربطی به مسایل زیست محیطی ندارد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی را با اجماع تصویب کرد.

یک حقوقدان گفت: امیدواریم مسئولین و مخصوصا دستگاه قضایی و در راس آن رییس قوه قضاییه این توفیق را داشته باشند تا اهدافی که در سند امنیت قضایی مورد نظرشان بوده را انجام دهند و دردی از دردهای مردم رنجدیده جامعه که از هر سو در فشار هستند را برطرف کنند.

«شأن؟ شأن مأن نداره. شأن دیگه چیه؟ من احمدبسیجی‌ام»

25 آبان سالگرد تولد شبکه سحر است؛ شبکه‌ای که مشتمل بر چهار کانال، از جمله کانال آذری، کردی، بالکال و اردو است. به همین مناسبت و همچنین به دلیل مناقشه قره باغ گفت وگویی با مدیر کانال آذری انجام شده است که در ادامه می خوانید.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در تعامل خود با کشور ما بیان کرد: برای ما تفاوتی ندارد که رییس جمهور آمریکا آقای بایدن باشد یا آقای ترامپ، آمریکا برای ما آمریکا است مگر اینکه شرایط خود را تغییر بدهد.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: روابط کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات با آمریکا یک رابطه استراتژیک است و اگر اختلاف نظرهای بین دول کشورهای عربی و بایدن وجود داشته باشد این کشورها به سرعت به سمت ترمیم روابط‌شان با دولت جدید مستقر در کاخ سفید حرکت می‌کنند.

24 آبان ماه سالروز وفات ملا و علامه ای است که با نظریات فقهی و فیلسوفانه خود، فلسفه سیاسی اسلام را با چهره ای زیباتر و خلاقانه تر متحول کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان به مناسبت یکصدوبیست و چهارمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و بلغارستان در مصاحبه با رادیو ملی بلغارستان ضمن ارزیابی آخرین وضعیت روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، مواضع کشور را در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی تبیین کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با بیان اینکه روسیه شریک بزرگ ماست، اما انتظارتمان از شرکا باید واقع‌بینانه باشد، گفت: هیچ‌گاه قرار نبود روسیه به ما S400 بفروشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت عمران علیمحمدی، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

نشریه شورای آتلانتیک در تحلیلی به تاثیر مثبت شکل گیری یک توافق احتمالی میان ایران و آمریکا پرداخته است.

عصر این جمعه هم با پادکست «رادیو ایسنا» با شما هستیم؛ در پایان هفته‌ای که در ابتدای آن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاخره اعلام شد و البته حواشی و پیگیری شکایات آن همچنان ادامه دارد. همچنین، در کنار تداوم اوج‌گیری شیوع کرونا در جهان و بویژه در ایران، از سوی دو شرکت آمریکایی و آلمانی خبرهای امیدوارکننده‌ای از تولید واکسن کووید -19 اعلام شده است. با چهارمین قسمت از پادکست...

حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا صبح امروز با خانم «مریچل باتت» رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا در محل مجلس این کشور ملاقات و درخصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

سرکنسول جدید کشورمان در آستاراخان روز جمعه 23 آبان ماه سال جاری روانامه خود را تحویل ماکسیم بارانف معاون مدیرکل دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه داد.