سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

«مردم باید بدانند اگر من در یک جایی بروم که بمب، پاسداران اطراف منزل مرا بکشد و مرا نکشد، من دیگر به درد رهبری این مردم نخواهم خورد.»

در فراز چهارم نماز میت، امام جماعت و به تبعیت از او اقتدا کنندگان، پس از تقاضای غفران برای درگذشته، جمله‌ای را می‌گویند شاید برای گناهکاران آخرین روزنه امید و برای پاکان، تصدیق نهایی باشد: اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا. خدایا بدان که ما از او جز نیکی ندیدیم.

علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت عمران علیمحمدی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

تشکیلات تروریستی گروهک حرک النضال العربی لتحریر الاحواز در سال 1376 شمسی با پوشش فعالیت های سیاسی، فرهنگی و در قالب یک حزب غیرقانونی و فاقد مجوز در ایران آغاز به کار کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال و کشف هزار و 500 کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد. علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی صیادی غیرمجاز ترال و کشف هزار و 500 کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ارتباط معنادار سرعت انتشار ویروس کرونا و آلودگی هوا خبر داد و گفت: طی نامه‌ای به وزاری دولت و رئیس سازمان محیط زیست و صداوسیما، ضمن پیشنهاد 26 راهکار کوتاه‌مدت و بلندمدت تقاضا کردیم ظرف 1ماه اقدامات خود را گزارش دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در واکنش به موضع ضد ایرانی اخیر پادشاه عربستان و اتهام به دخالت در امور منطقه گفت: پادشاه عربستان متجاوز به یمن که در کنار تروریسم آمریکایی داعش در عراق، سوریه، لبنان و یمن بوده است، حق اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق به دعوت رسمی امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیئت بلند پایه از فرماندهان نظامی به تهران می آید.

یک فعال سیاسی گفت: نمی شود با جا به جایی یک دولت دیوار بی اعتمادی بین ما و آمریکا یک شبه فرو بریزد.

رئیس سازمان زندان ها بامداد روز جمعه از ندامتگاه مرکزی کرج بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف دو فروند کشتی متخلف صید ترال و کشف هزار و 500 کیلوگرم انواع آبزیان در شهرستان جاسک خبر داد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزارت نیرو از گذشته تاکنون با خساست تمام نسبت به لرستان سیاستگذاری‌ها کرده و این درحالیست که با کنترل آب‌های موجود، سدسازی و مهار آب‌های سطحی نه تنها می‌توان جلوی سیلاب‌ها را گرفت بلکه دشت‌های مختلف استان را آبی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که از این پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی و حتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن از برنامه‌های موشکی کشورمان انتقاد کرد و مدعی شد که ایران به رفتارهایی ادامه می دهد که حتی با تعهدات برجام همخوانی ندارد.

یک فعال سیاسی گفت: اگر بتوانیم فشارهای آمریکایی‌ها را در دولت بایدن کاهش دهیم، قطعا مشکلات داخلی مان نیز کم‌تر می‌شود.

برگزاری نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، آزادی 157 محکوم امنیتی، ادامه رسیدگی به پرونده محمد امامی از متهمان بانک سرمایه و... از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.