سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان امکان ارتباط ویدئویی همزمان 4 شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجمع عمومی سازمان ملل به تداوم فعالیت های پادمانی آژانس در ایران اشاره کرده و گفت که نمونه برداری های محیطی از دو محل تغیین شده توسط آژانس در ماه سپتامبر هنوز در حال بررسی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور از به روز شدن رسیدگی پرونده ها در محاکم دیوان خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 موجودی پارسال محاکم دیوان، امسال رسیدگی شد که با تعیین تکلیف این پرونده ها، شاهد به روز شدن رسیدگی ها در محاکم دیوان هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هدف جلوگیری از زمین خواری و دست اندازی به زمین های منابع طبیعی، تاکنون برای 505 هزار هکتار آن سند صادر شده است.

مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی چند طرح ملی در سراسر کشور، صبح امروز پنجشنبه (23 آبان 98) با حضور حسن روحانی برگزار شد. در این مراسم رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا فهمیده است که فشار حداکثری جواب نمی‌دهد گفت: فشار حداکثری دوران پایان خودش را طی می‌کند.

شاه عربستان سعودی در یک سخنرانی ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، خواستار اتخاذ «رویکرد قاطعانه» جامعه جهانی علیه ایران شد.

سفیر اتریش در تهران گفت در رایزنی با پلیس بین الملل ایران درباره همکاری در زمینه بازگرداندن آثار باستانی به سرقت رفته از ایران به اتریش گفت و گو شد.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عامل اصلی حمله تروریستی خونین 31 شهریور 97 اهواز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاد.

مذاکره‌کننده ارشد دولت باراک اوباما در مذاکرات هسته‌ای ضمن اذعان به توانمندی ایران در این مذاکرات، گفت که مسیر دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای و مذاکره با ایران با وجود اقداماتی که دولت ترامپ علیه این توافق و ایران انجام داده است، مسیری دشوار خواهد بود.

رییس جمهوری گفت: علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از آمریکا گرفته تا اروپا نشان‌دهنده این است که دنیا فهمیده که فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و دوران پایان خودش را طی می‌کند و مردم ما در سایه استقامت و ایستادگی‌شان کام خود را شیرین خواهند کرد.

سید رضا نوبختی سفیر کشورمان در تایلند با هدف تقویت مناسبات در زمینه توسعه دیپلماسی شهری بین تهران و بانکوک با شهردار این کلان شهر دیدار و گفت وگو کرد.

مجید انصاری با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین داوود فیرحی را تسلیت گفت.

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین فیرحی پیام تسلیتی صادر کرد.

در ادامه پویش ملی هفتگی تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های ملی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

نماینده روسیه در وین در پیامی به موارد مطرح شده در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داده و گفت، نیازی نیست شورای حکام آژانس درباره موارد مطرح شده در این گزارش اقدامی انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید با کسی که کیف قاپی می‌کند و موبایل مردم را می‌دزدد برخورد قاطع کرد.