سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور بولیوی از تصمیمش برای احیای روابط دیپلماتیک با کشورهای ایران و ونزوئلا خبر داد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کشور قرمز بوده و تنها راه کنترل کرونا ویروس حذف زنجیره انتقال است.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منتظر می مانیم تا رفتار آمریکا تغییر کند ولی فعلا منتظر خوب شدن آن نیستیم چون انتظار آن را نداریم، گفت: یکی از خطاهای سیاسی ما این است که بر اساس رویکرد آمریکا سیاست های خود را طراحی کنیم، باید به گونه ای از درون قوی باشیم که تحت تاثیر سیاست های آمریکا قرار نگیریم.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علت اصلی که سبب گران‌فروشی می‌شود نبود نظارت است و گران‌فروشان بر اساس توقع خودشان از نرخ ارز آینده اقدام به گران‌فروشی می‌کنند تا ضرر احتمالی آینده را پوشش دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود به بررسی مواردی همچون طرح جهش تولید و تامین مسکن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و طرح احکام کلی بودجه 1400 خواهند پرداخت.

دکتر علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت دکتر داوود فیرحی، استاد علوم سیاسی را تسلیت گفت.

یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر بایدن بیاید و گذشته را جبران کند و فکرش را به کار بیندازد، به نفع خودش است؛ چرا که در آینده نزدیک آنان به ما نیازمند می‌شوند نه ما به آنان.

کتاب «دوستی دیرینه، چهارصد سال روابط تاریحی و فرهنگی بین ایران و اسپانیا» به زبان اسپانیایی منتشر شد.

یک حقوقدان گفت: باید توافق و ورود جدید به برجام و تعهداتی که بین طرفین ایران و امریکا منعقد می شود به تایید کنگره آمریکا برسد و به صورت یک قانون داخلی تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش دستگاه های مختلف برای ایجاد ثبات افتصادی در کشور عنوان کرد: قطعا در هفته ها و ماه های آینده شاهد یک ثبات در بازارها خواهیم بود و پس از ایجاد این ثبات اقتصادی شاهد کاهش منطقی و معقول قیمت ها خواهیم بود.

مرتضی تفرشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بولیوی در ملاقات با لوییس آرسه رییس جمهور این کشور، استوارنامه خود را تقدیم کرد.

یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که موضوع حمله اسرائیل به ایران که توسط یکی از وزرای این رژیم مطرح شده حرف بی پایه و اساسی است و بیشتر به نوعی جنگ تبلیغاتی شبیه است گفت: اسراییل بدون موافقت و پشتیبانی آمریکا هیچ وقت به ایران حمله نمی کند و بهترین گزینه برای او این است که آمریکایی‌ها را به جان ایران بیاندازد.

ابراهیم طاهریان مشاور وزیر خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان روز چهارشنبه 21 آبان ماه در اسلام آباد با «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

سید احمدرضا خضری در پی درگذشت دکتر داوود فیرحی، یاد و خاطره او را گرامی داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با اعتماد به جوان‌ها و تکیه بر داشته‌های داخلی، دشمن را شکست دهیم.