سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر اقتصاد گفت: تا آخر سال شرکت‌هایی به عنوان عرضه اولیه در بورس عرضه می شوند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: سزاوار نیست که در گام دوم انقلاب نتوانیم بر حیله‌ها و ترفندهای دشمن فائق شویم.

سفیر اکردیته ایران در دماغه سبز با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات با اشاره به عدم تصویب و ابلاغ نرخ نامه جدید برای بلیط هواپیما از آمادگی این سازمان برای برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد.

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا ضمن ارائه برخی توضیحات درباره خریداری جت های جنگنده توسط کشورش از آمریکا، اظهاراتی را درباره تعامل آتی دولت بایدن با ایران مطرح کرد.

یک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که باید در کنار اعمال محدودیت ها سفرها نیز محدود شده و دورکاری نیز افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد جنگ روانی است گفت: طرح موضوع احتمال حمله به ایران از سوی رژیم صهیونیستی با این هدف صورت گرفته که آنها می خواهند با لابی با رئیس جمهور جدید آمریکا اجازه ندهند که او به برجام برگردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌های اداری به صورت مجازی قابل انجام است بر ضرورت کاهش تردد و افزایش محدودیت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین داوود فیرحی در اثر ابتدا به ویروس کرونا در گذشت.

وزیر راه گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی اینگونه با سلف‌خری پروازهای برنامه‌ای، بلیت چارتری به مردم بفروشد و بعد هم بگوید اگر لغو کردید، پولش بازنمی‌گردد چون پرواز چارتری بوده است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت جدید آمریکا را بدتر از رابطه ایران با دولت دونالد ترامپ پیش بینی کرد و گفت: راهبرد ایران در مقابل قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تاییدکنندگان آن جنایت تفاوتی نخواهد داشت.

جلسه هیأت دولت صبح چهارشنبه (21 آبان) به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد. حسن روحانی در این جلسه، صلح و ثبات در منطقه، احترام به حقوق ملت‌ها، عدم تجاوز و مداخله در امور داخلی کشورها، مقابله و مبارزه با تروریسم، پایان یکجانبه‌گرایی، پایبندی به معاهدات و تعامل سازنده را سیاست‌های روشن و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: این تصمیم با خود دولت جدید آمریکا است که به این سیاست‌ها...

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ساخت موشک بر خلاف ظاهر ساده آن بسیار پیچیده و نیازمند برخورداری از علوم و فنون پیچیده ای است که به راحتی میسر نشود، لیکن به مدد تلاش دانشمندان موشکی ایران اسلامی، در فاصله ای کوتاه این گنج حاصل شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آمریکایی‌ها در بحث سیاست خارجی خود اتفاق نظر دارند. به نظرم آمدن بایدن تفاوتی ایجاد نشده است. توافق‌نامه برجام، با تعویض دولت آمریکا نقض شد. چه تضمینی وجود دارد که دولت بعد بایدن توافق نامه‌ای را نقض نکند؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با دنبال کردن برنامه معینی در حوزه مسکن قطعا تعادل به بازار بازخواهد گشت و دست دلالان از این بازار کوتاه خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما این انتظار را از دکتر فدایی نداشتیم که یک مرتبه انسان را بین زمین و آسمان رها کنند و توقع نداشتیم چنین تصمیمی بدون اطلاع بگیرند.