سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

محمد جواد ظریف در پیامی درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر داود فیرحی را تسلیت گفت.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور هیئتهای دو طرف برگزار شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در صورتی که انتقال آب مشکلی ایجاد نمی‌کند باید به یکدیگر کمک کنیم اما باید اقناع فکری و ذهنی ایجاد شود؛ به دلیل اینکه این اقناع ایجاد نشده این دغدغه‌ها وجود دارد اما اگر به جمع‌بندی نرسیدند، پروژه متوقف می‌شود.

رییس بسیج اساتید کشور گفت: در حالی که آمریکای 2020 به درگاه افول و بی ثباتی رسیده است ایران 1400 دروازه ثبات، رویش و جهش در حکمرانی پایدار ایرانی - اسلامی را خواهد گشود.

ناگفته های 38 سال جاوید الاثر بودن سردار احمد متوسلیان و همراهانش جمعه 23 آبان، در گفتگو با امیر متوسلیان از رادیو تهران پخش می شود.

مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: همانطور که اجازه نداده‌ایم معیشت مردم را به گروگان بگیرند، اجازه نخواهیم داد استقلال و اقتدار دولت را به گروگان بگیرند.

یادگار امام راحل در پی درگذشت داود فیرحی اندیشمند برجسته علوم سیاسی، این ضایعه را تسلیت گفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه بحران سوریه باید از طریق راه حل سیاسی حل شود، تاکید کرد که ایران ایجاد صندوق بین المللی برای بازسازی سوریه را پیشنهاد می دهد.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای هیات دولت با خبرنگاران امروز، چهارشنبه 21 آبان، با حضور تعدادی از وزرای دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

سردار موسوی گفت: شهید طهرانی‌مقدم تحول مهمی در توان موشکی جمهوری اسلامی ایجاد کرد و این راه رو به رشد را تا شهادت خود ادامه داد.

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی مطرح کرد که رژیم صهیونیستی نگران است دولت بایدن کسانی را در سمت‌های اصلی سیاست خارجی‌اش بگمارد که سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را درباره خاورمیانه و ایران دنبال می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر این موضوع که انتخاب استانداران از اختیارات دولت است گفت: مجمع نمایندگان استان روز گذشته گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که حکام ریاض باید از تهران یاد بگیرند که با مطرح کردن ابتکار صلح هرمز خواستار ثبات در منطقه هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبرد ترامپ و بایدن یکی است منتها دموکرات‌ها می‌گویند ایران را تحت فشار قرار دهید، اما کورسویی از امید نیز برای آنان بگذارید تا بتوانیم دنبال خودمان ایران را بکشانیم، اما جمهوریخواهان می‌گویند از همان ابتدا محکم برخورد کنیم و هیچ روزنه امیدی برای آنان نگذاریم، بنابراین رویکرد آنان یکی است.

بیانیه حمایت جمعی از حقوقدانان و وکلای مرکز، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه تحویل مقامات وزارت امور خارجه شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری از چند نماینده مجلس شکایت کرده است.