سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز توان عملیاتی این یگان را ارزیابی کرد.

جمعی از حقوقدانان و وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، چهارشنبه 21 آبان با حضور در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران بیانیه‌ای در حمایت از اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده تحویل این دفتر دادند. این بیانیه توسط 1842 حقوقدان به امضا رسیده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: حضور موثر در فضای مجازی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه یکی از اهداف اصلی نیروی پدافند هوایی ارتش است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از اجماع دولت، مجلس و قوه قضاییه در مورد خلع ید مالک هفت تپه خبر داد.

نماینده اهواز گفت: پول برای اجرای پروژه چند هزار میلیارد تومانی انتقال آب وجود دارد اما برای تأمین آب شرب 702 روستا در خوزستان با پنج رودخانه بزرگ، پول نیست؛ این مساله نشان می‌دهد که عدالت در عمل اتفاق نیفتاده است.

نماینده اهواز با اشاره به طرح‌های انتقال آب از خوزستان گفت: انتظار می‌رود که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این گونه قراردادها حضور نداشته باشد و به صورت شفاف اعلام شود که هیچ‌گونه حضوری در پیمان‌های انتقال آب از خوزستان ندارد و نخواهد داشت.

روابط‌عمومی دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ای در پاسخ به ادعای مطرح شده درخصوص اعتبار تخصیص یافته برای دانشگاه شهید بهشتی، تاکید کرد: آنچه به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکی از رسانه ها منتشر شده اشتباه و احتمالا حاصل ارائه اطلاعات نادرست به ایشان بوده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت نیروهای مسلح تکیه‌بر توان بومی و ارتقاء بازدارندگی دفاعی کشور است.

محمدرضا عارف در پیامی درگذشت حجت الاسلام داوود فیرحی را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در اسلام آباد ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری پاکستان با ایران از ایجاد بازارچه ها و گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان خبر داد.

رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، در پیامی، درگذشت حجت الاسلام داوود فیرحی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفت.

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه آقای علی زینی وند با تصویب هیات وزیران، به عنوان استاندار جدید کرمان منصوب شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی های امروز خود با مقامات پاکستان گفت: قرار است گشایش معبر مرزی در هفته آینده بین ایران و پاکستان انجام شود.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و یکم آبان ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

درگذشت حجت الاسلام دکتر داوود فیرحی / اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت / شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس / حمایت جمعی از وکلا از دیپلمات بازداشت شده ایرانی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

گرامیداشت سالروز تولد اقبال لاهوری با حضور وزیر خارجه کشورمان که در پاکستان حضور دارد، برگزار شد.