سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

بیانیه حمایت جمعی از وکلا و حقوقدانان در حمایت از دیپلمات بازداشت شده ایرانی تحویل نمایندگی سازمان ملل در ایران شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از جریمه 5.9 میلیارد ریالی متهم پرونده قاچاق موز خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که به دعوت همتای پاکستانی خود به اسلام آباد سفر کرده، امروز با فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

سفیر کشورمان در صنعا در ادامه دیدارهای سیاسی خود با دو مقام یمنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار کرمان استعفا داد.

مدیر موسسه دیدبان توسعه گفت: در آستانه انتخابات 1400 برخی در چارچوب رقابت‌های سیاسی با دامن زدن به خوش بینی‌های کاذب و تفاسیر شتاب زده از تحولات اخیر بر انتظارات غیرواقعی در جامعه دامن می‌زنند تا در صورت عدم تحقق آن بتوانند در تبلیغات انتخابات 1400 از این موضوع به سود خود استفاده کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به روابط مستحکم این جنبش با جمهوری اسلامی ایران گفت که سردار سلیمانی آمادگی هرگونه کمک و حمایت در راستای آزادی فلسطین را داشت.

رییس جمهور گفت: ما هرجا ببینیم شرایط آماده لغو تحریم است از این فرصت استفاده می‌کنیم. هدف ما این است که فشار تحریم را از شانه‌های مردم برداریم و هرجا فضا مناسب این کار باشد وظایف‌مان را بر مبنای امنیت ملی‌مان انجام می‌دهیم و هیچ کس در این زمینه حق فرصت‌سوزی ندارد.

نماینده تهران در مجلس مصوبات سفر نیکزاد نایب رییس مجلس و جمعی از نمایندگان به نیشابور را تشریح کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما نه از ماندن دونالد ترامپ وحشت‌زده می‌شویم و نه از آمدن بایدن ذوق‌زده می‌شویم بلکه براساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش اثربخشی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و رفع نواقص موجود در آن، پیشنهاد اصلاح موادی از این قانون را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

معاون ولیعهد سعودی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پی تحریم‌هایی که کشورش شب گذشته علیه ایران اعمال کرد، باری دیگر شرکت های خارجی را در صورت همکاری با ایران، به تحریم های آمریکا تهدید کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه انقلاب را تا زمانی که انقلاب هست باید حفظ کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرد که موضوع ایران یکی از مسائلی خواهد بود که در سفرش به خاورمیانه و اروپا با همتایانش به آن خواهد پرداخت.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اکنون تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری بوده و مردم باید در این زمینه همکاری جدی تری داشته باشند.