سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در جلسه بررسی دوره‌ای وضعیت حقوق بشر در آمریکا در خلال نشست شورای حقوق بشر، 10 توصیه را خطاب به آمریکا مطرح ساخت.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: دولت پیگیر و خواستار تصویب لوایح در حوزه‌های مختلف به ویژه معیشتی و اقتصادی در مجلس شورای اسلامی است.

وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه شنبه برای دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستانی وارد این کشور همسایه شد.

چهارمین نشست رایزنی‌های سیاسی معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلند روز سه‌شنبه (20 آبان 1399) به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

آخرین جلسه از سلسله جلسات ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه عصر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و برنامه ادغام این بانک‌ها و موسسات اعتباری به مرحله اجرا درآمد.

وزیر امورخارجه کشورمان در صدر یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد پاکستان شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه برخی اشخاص و نهادهای مرتبط با ایران وضع کرده است.

چهارمین دور مذاکرات سیاسی ایران و هلند میان معاونان وزاری خارجه دو کشور برگزار شد.

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با «محمد بن حمد الرمحی» وزیر انرژی و معادن این کشور دیدار کرد.

با پیروزی بایدن در آمریکا، تحولات مهمی در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا درحال وقوع است. اروپا به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر در سپهر سیاست خارجی آمریکا در کنار چین، ظرفیت شکل‌دادن به تحولات آتی در راستای اهداف و منافع سیاست خارجی خود را خواهند داشت.

امیر سرتیپ حیدری گفت: نیروهای مسلح کشورمان به‌ویژه نیروی زمینی ارتش فرصت چپ نگاه کردن به کشورمان را به هیچ نیروی متخاصمی حتی اگر به هر قدرتی هم وابسته باشد، نخواهند داد.

نشست علی ربیعی خبری سخنگوی دولت، سه‌شنبه 20 آبان ماه در ساختمان کوثر نهار ریاست جمهوری برگزار شد.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در ''کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان'' در دمشق، بسر می برد، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز امیدواری کرد که سال 1400 سال اعلام خاتمه اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی باشد و گفت که تعدادی از استان‌ها در سال جاری این امر را به اتمام خواهند رساند.

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) سه شنبه 20 آبان در قالب کنفرانس ویدویی با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و با میزبانی روسیه برگزار شد. سازمان شانگهای 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. بعدها، هند و پاکستان نیز به این سازمان پیوستند. کشورهای ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس...

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به انتخاب های پیش روی رئیس جمهور منتخب آمریکا برای از سرگیری تعامل با ایران در چارجوب توافق هسته ای پرداخت.