سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید محدودیت‌ها و پروتکل‌های سختگیرانه حداقل تا پنج ماه آینده ادامه پیدا کند همچنین تجمعات و سفرها هم ممنوع شود.

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با اشاره به این که در صورت بازگشت آمریکا به برجام نباید در آن تغییری داده شود، اظهار کرد: طبیعتا مذاکرات باید در قالب 1+5 دنبال شود و ما باید کاری کنیم که بعد از رفتن بایدن به کاخ سفید، بتوانیم در برداشته شدن تحریم ها اقدامی انجام دهیم.

درشرایطی که کرونا روزهای سیاهی را برای کشور رقم زده است و محدودیت‌های بسیاری نیز برای مشاغل مختلف وجود دارد، برخی دفاتر ازدواج در شهر تهران بدون هیچ‌گونه نظارتی روزانه چندین مراسم عقد را آن هم با انبوهی از میهمانان برگزار می‌کنند.

یک نماینده سابق مجلس گفت: بایدن باید به برجام بازگردد که این می‌تواند برای بهبود وضعیت میان دو کشور بسیار کمک‌کننده باشد.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: نه در نظام قضایی ایران و نه سایر کشورهای مطرح دنیا، کسی که به واقع توان پرداخت بدهی خود را ندارد مجرم و مستحق زندان نیست بلکه باید به طرق مقتضی به مرور زمان بدهی خود را بپردازد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش‌های متفاوتی نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نشان دادند و البته یک وجه مشترک را نیز داشتند؛ اینکه تفاوتی میان روسای جمهوری آمریکا وجود ندارد و حل مشکلات کشور در گرو تکیه بر توانمندی‌های داخلی است. بهارستان‌نشین‌ها همچنین درباره احتمال بازگشت «جو بایدن» رییس جمهور منتخب آمریکا به برجام تاکید کردند که دولت جدید باید ضمن ارائه تضامین لازم،...

رئیس‌جمهور فرانسه و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به گفت‌وگو پرداختند.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکا در صورت بازگشت به برجام باید خسارت هایی که به ایران زده شده را جبران کند، گفت: حضور در برجام اجازه نمی دهد که تحریم هایی خارج از این توافق وضع شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: نباید کسی بی‌جهت در زندان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین در خصوص قتل یک کارمند دیوان عدالت اداری توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: عصبانیت پمپئو از باخت قابل درک است.

وزیر خارجه آلمان اظهار نظر کرد برلین باید با تهران و واشنگتن برای گنجاندن مسائل غیرهسته‌ای در برجام به گفت‌وگو مشغول شود.

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد، محمدباقر قالیباف ضمن بیان نظرات مردم و فعالان بازار که خواستار توجه بیشتر دولت به بازار سرمایه هستند، بر ایفای وظیفه نظارتی مجلس، خطاب به وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس تاکید کرد تا اقدامات جدی تری در راستای صیانت از حقوق سهامداران...

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که بعدازظهر امروز نشست مشورتی با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه و کارشناسان با موضوع انتخابات آمریکا و پیامدهای آن در سیاست خارجی این کشور برگزار شد.

سفیر ایران در اتریش و اسلواکی در توییتی اعلام کرد که برای صحبت درخصوص تحولات اخیر ویروس کرونا با رئیس دانشگاه پزشکی وین دیداری داشته است.

وکیل مدافع محمد حبیبی - فعال صنفی معلمان - از آزادی موکلش در روز جاری خبر داد.