چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

شورای نگهبان در بیانیه‌ای، 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز را گرامی داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی شهادت جانباز عالیقدر سردار سرتیپ پاسدار حمید میرزایی از پیشکسوتان و معاونین سازمان اطلاعات سپاه را تبریک و تسلیت گفت.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اعلام کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان در سراسر کشور لغو شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون فرهنکی مجلس گفت: در نشست امروز گزارشی از عملکرد یکساله موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب به استماع اعضای کمیسیون رسید، اعضای هیات موسس نیز مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل و مشکلات مربوط به فعالان بخش خصوصی در حوزه انرژی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون با توزیع داروهای درمان معتادان در داروخانه‌ها مخالف است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیما ها با حضور نمایندگان دستگاه های مربوطه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رییس قوه قضاییه گفت: اگر شخصیت پیامبر (ص) شناخته و پرچمداری او برای ارائه دین و سعادت انسان خوب معرفی شود، حقیقتا انسان راه نجات را یافته است و در میانه همه آفت‌ها و تهدیدها می‌تواند خود را حفظ کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر در این جلسه خبر داد.

ارتش به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیانیه ای صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر اینکه بعد از دوران دفاع مقدس اگرچه جنگی نبوده، اما ارتش همواره مشغول تحقیق و تولید در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز خود بوده است، خاطر نشان کرد: امروز به لطف خدا از زیردریایی و هواپیما گرفته تا موشک در داخل کشور تولید می‌شود و این باعث عصبانیت دشمنان شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مراسم گرامیداشت 13 آبان در شهر تهران و شهرستانهای استان تهران لغو شد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: تلاش هایی با هدف به حاشیه راندن مسأله فلسطین به لحاظ سرزمینی، مردمی و ارزشی صورت می گیرد، این اهداف یک بار با سیاست عادی سازی دنبال می شود و بار دیگر با سیاست جنگ های فرسایشی داخلی و خارجی دنبال می شود. این تلاش ها توسط کسانی انجام می شود که در اتاق های سیاه اندیشه شیطانی اجرا می شود.

ظهر امروز (12 آبان) 22 محکوم ایرانی که در زندان‌های عراق به سر می‌بردند، به کشورمان بازگشتند. جرم اغلب آنها ورود غیرقانونی به عراق، قاچاق و حمل مواد مخدر و سرقت بوده و قرار است ادامه دوران محکومیت را در زندان‌های ایران بگذرانند. حدود 400 محکوم ایرانی در زندان‌های عراق هستند که ایران بر اساس قانون استرداد مجرمان با این کشور همسایه، در حال رایزنی برای انتقال آن‌ها است. این 22 زندانی بعدازظهر...

معاون اول رییس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به همتایان خود در کشورهای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) به آنان و مردم این کشورها، اظهار امیدواری کرد که پیوندهای میان ملت‌های مسلمان بیش از پیش مستحکم شود.

یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، اظهار کرد: در پی حمله تروریستی امروز در دانشگاه کابل، سفیر کشورمان، هیات همراه و ناشران ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در سلامت هستند.