چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که ایالات متحده نامه‌ای به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارسال کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ملت ایران در روز 13 آبان با تسخیر لانه جاسوسی ثابت کردند که خواهان استقلال و کوتاهی دست اجانب از کشور خود هستند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش حضور خلبانان و کارکنان فنی جوان در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت را یکی از افتخارات نهاجا عنوان کرد و گفت: بزرگترین نقطه عطف ما در این رزمایش عمل به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در زمینه لزوم میدان دادن به جوانان است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری در اکثر احزاب عضو این جبهه خبر داد.

سخنگوی دولت گفت: مطالعات نشان می‌دهد دختران سیستان و بلوچستان با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت روبه‌رو هستند و ساخت مدرسه دخترانه گامی جهت محرومیت‌زدایی و رفع موانع فرهنگی از آنان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکاهایی در موضع تحریم‌های ایران، به عقب برنمی‌گردند، گفت: انتخاب بایدن یا ترامپ برای ایران تفاوت چندانی ندارد و بهبود شرایط کشور و بازارها تنها با مدیریت صحیح و استفاده از نیروهای متخصص و جوان ایران به وجود خواهد آمد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) تاکید کرد: اسلام ناب محمدی با ترویج سیره رسول اعظم (ص) عالم‌گیر خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه از وزارت ارشاد انتظار داریم که در تعامل با رسانه ها شرایط را مدیریت کند تا از ثبات و آرامش افکار عمومی صیانت شود، گفت: البته صدا و سیما هم باید همین مسیر را دنبال کند و حتما به صورت مستمر مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

یک کارشناس مسایل استراتژیک گفت: با توجه به جو عمومی در آمریکا حتما انتخابات 2020 شبیه هیچ یک از انتخابات‌های برگزار شده در تاریخ آمریکا نخواهد بود و احتمالا شاهد روند بسیار پرتنش در داخل آمریکا در زمان برگزاری و بعد از انتخابات خواهیم بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اهانت به پیام آور آزادی و اخلاق، جفا به انسانیت و آزادی است، اظهار کرد: مسئولیت سیاستمداران در همه جای عالم این است که زمینه‌های اهانت، عداوت وخشونت را از بین ببرند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با انتشار پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مخالفان وحدت با اندیشه استکباری جهان غرب و رژیم صهیونیستی هم‌صدا و همراه هستند.

سخنگوی دولت مجتمع پرورش کشت محصولات گلخانه‌ای در نیکشهر را کلنگ‌زنی کرد.

به مناسبت فرارسیدن چهلیمن سالگرد شهادت شهید دانش‌آموز محمدحسین فهمیده، مقام معظم رهبری پیامی صادر کردند.

چهارمین مرحله رزمایش "همدلی و احسان" با اهدای یک میلیون بسته معیشتی با اولویت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا انجام شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: عوامل شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو باید با بی‌طرفی و بر مبنای عدالت به وظیفه مهم و خطیر نظارت بر انتخابات به نحو احسن عمل کنند تا شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و سلامت باشیم.