چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که یکی از پیام های رای مجلس به فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها عدم تفاوت بین بایدن و ترامپ برای ملت ایران است.

22 محکوم ایرانی محبوس در زندانهای عراق دوشنبه 12 آبان‌ماه در مرز شلمچه تحویل مقامات ایرانی شدند. به گفته معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، اتهام اکثر این محکومان قاچاق مواد مخدر است و این افراد ادامه دوران محکومیت خود را در زندان‌های ایران می‌گذرانند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد.

روابط عمومی شورای حل اختلاف استان تهران از بخشش و آزادی یک زن قاتل محکوم به قصاص نفس پس از 11 سال خبر داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به سران کشورهای اسلامی فرا رسیدن میلاد خجسته خاتم‌الانبیاء حضرت محمد (ص)، پیامبر صلح و دوستی و اسوه پاکی را تبریک گفت.

حمایت قاطع نمایندگان از طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها / از تجربه یزدی تا عضویت خاتمی / نشست خبری سخنگوی وزارت امورخارجه / نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو 24 با استفاده از اصل غافل‌گیری، رادارهای زمینی دشمن را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود با اشاره به مصوبه مجلس در مورد «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: باید ابتکار عمل در اختیار ایران قرار گیرد و ایران با ایجاد فشار، کشورهای اروپایی را ملزم به انجام تعهداتشان کند و در صورت عدم انجام تعهدات ایران هرچه سریعتر به پیشرفت‌های خود در زمینه هسته‌ای ادامه دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 13 آبان " روز ملی مبارزه با استکبار جهانی"؛ مقاومت فعال و تکیه بر اقتدار، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی کشور را ضامن غلبه ملت ایران بر جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا و همراهان کاخ سفید علیه کشور دانست.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی دادگستری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای تأثیرگذار و فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها / موافقت مجلس با بررسی طرح جمعیت طبق اصل 85 قانون اساسی / حل مشکل خرید تضمینی زعفران / موافقت با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و صربستان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه) دوازدهم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نقش پول در انتخابات آمریکا گفت: طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا، کسی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات و رسانه و به خصوص شبکه‌های مجازی انجام می‌دهد، پیروزی را به دست می‌آورد.

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت افتتاح پروژه آبرسانی شهرستان سرخه، تامین آب مورد نیاز این منطقه را دارای اهمیتی مضاعف برشمرد و تاکید کرد: مردم فهیم ضمن سازگاری با این شرایط اقلیمی، با صرفه جویی و پرهیز از اسراف و هدر دادن آن، همواره قدردان این نعمت بزرگ الهی بوده اند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: بی تردید حرکت غیر اخلاقی و توهین آمیز مجله فرانسوی و رئیس‌جمهور فرانسه یک توطئه فرهنگی صهیونیستی است.

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای تاکید کرد: توهین به پیامبر اسلام و دفاع سیاست بازانه و فریبکارانه رئیس جمهور ابله فرانسه، توهین به آزادی و انسان است.

اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب افکن اف5 و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن را با استفاده از راکت‌های بومی و ساخت داخل منهدم کردند. همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب های هوشمند، نقطه زن، دور ایستا و راکت های هوا به زمین ساخت داخل، اهداف حیاتی دشمن فرضی را با نوع آوری، تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان...