چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

به دنبال اعتراض‌ها و هشدارهای مکرر و نامه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، سرانجام وزیر راه و شهرسازی دستور مکتوب برخورد با متخلفان گران‌فروشی بلیت هواپیما را داد. هرچند که شش روز از صدور این دستور گذشته و شرکت‌های گردشگری می‌گویند قیمت‌ها هنوز کنترل نشده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اعلام کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان، فردا سه شنبه به صورت سلامت محور و همزمان رأس ساعت 15 در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از جریمه 19 میلیارد ریالی متهمانی خبر داد که یک هزار گوشی تلفن همراه و مقدار زیادی پوشاک خارجی غیرقانونی وارد کرده بودند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خواستار تجدیدنظر تعاونی روستایی در قیمت‌های اعلامی زعفران شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی در مجلس در حوزه خودروسازی خبر داد و گفت: استارتاپ‌ها که همان کسب و کارهای نوپا هستند باید با توجه به طرحی که در مجلس در حوزه خودرو آماده شده و در آینده در سطح جامعه جاری خواهد شد، متناسب با آن استانداردها فعالیت خود را تنظیم کنند و در چارچوب آن طرح، خدمات خود را ارائه دهند.

رییس قوه قضاییه گفت: گره زدن بازار و اقتصاد کشور به اینکه در آن سوی عالم چه کسی رییس جمهور می شود، غلط است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از جریمه 356 میلیارد تومانی برای قاچاقچیان کالا و خدمات، کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در استان خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند مخالفت کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی از عدم پیش‌بینی محدودیت‌های ستاد کرونا برای استان‌های شمالی انتقاد کرد.

موافقان و مخالفان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی تاکید داشتند که باید در مقابل بدعهدی و زورگویی طرفهای برجام ایستاد و با رای قاطع به این طرح پاسخ متقابلی به آنها داد.

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به وقایع تاریخی 13 آبان‌ماه گفت: در این روز تاریخی تعدادی از مردم انقلابی به سفارت آمریکا حمله کرده و تمام اعضای سفارتخانه را دستگیر و سفارت را اشغال کردند هر چند این اتفاق مدت طولانی طول کشید اما 13 آبان‌ماه نماد مبارزه انقلاب اسلامی با آمریکاست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

سرلشکر محمد باقری در پیامی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه بر آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله ازمیر تاکید کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه فرارسیدن میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) را به روسای نیروهای مسلح کشورهای اسلامی تبریک گفت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده تلاش شده موانع برای فرزندآوری جوانان برداشته شود، اظهار کرد که در این طرح می‌خواهیم جلوی سقط جنین را بگیریم که آمار آن در ایران بالاست.