چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس روابط بین‌المل گفت: تحریم‌ها بیشترین آسیب را به حق مردم ایران در برخورداری از موازین اساسی حقوق بشر وارد نموده و باعث محرومیت و یا حداقل محدودیت مردم ایران در برخورداری از حقوق بنیادین بشری همچون حق حیات، حق برخورداری از استاندارهای مناسب زندگی و سلامت و بهداشت گردیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ولادت با سعادت پیامبر امین و صادق، حضرت محمد مصطفی (ص) را به روسای مجالس کشورهای اسلامی تبریک گفت.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به مردم گفت: ملت ایران اندکی صبر سحر نزدیک است، تا چند ماه دیگر عزت اسلامی و ایرانی ما کاملا احیاء می شود.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی سراسری استان تهران به مدت دو هفته شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: پیامبر اعظم (ص) پیام‌آور صلح، معنویت و عدالت برای جهانیان است.

گیر. او. پدرسن، نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه صبح امروز 12 آبان ماه با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی پیرامون آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس در خصوص «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» تصریح می کند که نرخ باروری کل ایران از 6/8 در سال 1360 به 1/7 در سال 1398 تنزل پیدا کرده است.

شهردار تهران اعلام کرد که شهرداری پایتخت در دوران کرونا حتی یک ریال نیز از دولت دریافت نکرده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال 22 محکوم ایرانی از عراق به کشورمان خبر داد.‌

صبح امروز دوشنبه 12 آبان ماه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، حضور یافت و تاکید کرد که در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا سعی می‌کنیم پشتیبانی بهتری از کادر درمانی داشته باشیم.

199 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از فرماندهان نظامی به منظور برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 99، تقدیر کردند.

نمایندگان مجلس امروز با یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافقت کردند.

‌مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از تثبیت بیش از 598 هزار هکتار از اراضی ملی استان در سامانه کاداستر خبر داد.

سفیر آمریکا در قدس اشغالی ادعایی را درباره جایگاه ایران در منطقه در پی عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شکست های پیاپی آمریکا در عرصه بین المللی نشان از افول قدرت چانه زنی او دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک خواب نامبارک آمریکا در پروژه اعمال فشار حداکثری که به دنبال خفگی اقتصاد ایران از گذر تحریم و ایجاد نارضایتی عمومی می باشد به دنبال مقاومت حداکثری مردم ایران محقق نخواهد شد.

نایب رئیس مجلس گفت که ترافیک به سمت استان های شمالی سنگین است و وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و راهداری باید فکری کنند.