چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای سالروز 13 آبان و تسخیر سفارت آمریکا در تهران را گرامی داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید کرد: ایران علاقه‌ای به مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد و به نفع کسی نیز نمی‌داند که دخالتی انجام شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب افکن اف5 و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن را با استفاده از راکت‌های بومی و ساخت داخل منهدم کردند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بررسی موافقت‌نامه‌ها با کشورهایی که در دور زدن تحریم‌ها ما را یاری می‌کنند مفید بوده و می‌تواند به توسعه بخش‌های تولیدی در کشور نظیر حوزه کشاورزی بینجامد.

ناظر مجلس در شورای عالی سنجش گفت که مصوبه شورای عالی سنجش درباره عدم تمدید کنکور نظام قدیم به قوت خود باقی است.

کاردار ایران در عراق اعلام کرد: قرار است امروز (دوشنبه) 22 نفر از شهروندان ایرانی که در عراق زندانی بودند، برای گذراندن ادامه دوران حبس‌شان از عراق به ایران منتقل شوند.

سفیر یمن در ایران در گفت وگویی با شبکه العالم به تحولات اخیر این کشور از جمله روابط تهران و صنعا و انتخاب سفیر جدید ایران در این کشور پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور پیگیری روند احداث بیمارستان متعلق به آن جمعیت در شهر مسقط، به عمان سفر کرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی ها تاکنون هزاران توطئه علیه ملت ایران طراحی کرده و لیست جنایات آنان علیه ملت ایران بلند است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از شهرستان‌های لرستان از جمله الیگودرز در بحث مبارزه با کرونا شرایط مناسبی ندارند و اوضاع در آنها بحرانی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت فهیم ایران به خوبی می‌دانند که سیاست‌های راهبردی ایالات متحده آمریکا علیه استقلال ملت‌ها با انتخاب این جمهوری‌خواه یا آن دموکرات تفاوت بنیادی و حتی عملکردی نخواهد داشت.

پس از صادق آملی‌لاریجانی و علیرضا اعرافی حالا سیداحمد خاتمی به عنوان فقیه جدید شورای نگهبان منصوب شده است. این سومین تغییر در میان شش فقیه شورای نگهبان در دوره هفتم (1395 تا 1401) به حساب می‌آید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از محکومیت 215 میلیون ریالی قاچاقچی ماینر در قزوین خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس به مداحی به مناسبت میلاد پیامبر (ص) گوش دادند.

بررسی مشکلات تأمین ارز و توزیع نهاده های دامی و وضعیت مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.