چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان که بامداد روز پنچ شنبه از باکو وارد مسکو شده است با معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آسیای میانه و قفقاز دیدار و رایزنی کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از وقوع تصادف زنجیره ای در چابهار خبر داد و گفت: خودروی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این حادثه بوده است که آسیب ندیدند.

آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های تهران و هرمزگان، در سی‌امین برنامه افتتاح طرح‌های ملی کشور با دستور رییس جمهوری انجام شد.

رییس جمهوری گفت: ظرف دو تا سه ماهه آینده حدود یک میلیون نفر از مردم تهران احساس خواهند کرد کیفیت آب آشامیدنی که در اختیار آنها قرار گرفته، بهتر شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین از آغاز مرحله سوم "نهضت کمک مومنانه" خبر داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: جمهوی اسلامی ایران با طرح ابتکاری خود تلاش دارد با همکاری منطقه‌ای به اختلافات باکو و ایروان پایان دهد که البته کار سختی برای پیشبرد این هدف در پیش رو داریم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود بررسی مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا، رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده طبق اصل 85 و مشکلات تامین ارز نهاده‌های دامی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

با توجه به مشکل تعداد قابل توجهی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا و تقاضای آنان از وزارت امور خارجه برای حمایت در زمینه تسریع در صدور روادید دانشجویی، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در ملاقات با کاردار ایتالیا در تهران مسائل و مطالبات متقاضیان ایرانی را با طرف ایتالیایی در میان گذاشت.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جمهوری اسلامی باید موضع محکم‌تری فراتر از یک قطعنامه اتخاذ کند و دولت و دیگر دستگاه‌ها جا دارد شجاعانه روابط خود با فرانسه را، در تمام سطوح قطع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، پیوند دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است.

ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: وقتی سازوکار مناسبی برای نظارت بر دولت وجود دارد چرا باید عده ای از نمایندگان مجلس روش توهین را به کار بگیرند؟

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: برای اینکه سند امنیت قضایی اجرایی شود، حتما باید این سند ناظر داشته باشد.

مرگ یک جوان مشهدی، ضرب و شتم دختر آبادانی، ادامه جلسات دادگاه محمد امامی متهم پرونده بانک سرمایه و... از اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو در خصوص طرح انتقال آب کرج به تهران گفت: مسئولیت هرگونه تبعات بعدی از جمله پیامدهای زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی، تامین آب شرب و فرونشست زمین برعهده مسئولین ذی ربط خواهد بود.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت که با شروع به کار سفیر جدید ایران در یمن، فصل نوینی از روابط سازنده دو کشور رقم خواهد خورد.