چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این که در چهارچوب باورهای دینی و اسلامی و فرهنگ ارزنده ایرانی مان بر این باوریم که ستون خیمه خانواده زن و مادر است گفت: به تجربه ثابت شده است فرزندانی که در فضای آکنده از صفا و صمیمیت خانواده رشد می کنند، در حوزه اجتماعی نیز افراد موفق و موثرتری هستند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تلاش برای ایجاد تشنج در بازار اقدامی ضدانقلابی و برخلاف منافع ملی کشور است، از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات خواست در ایام پیش رو با تمام ظرفیت نسبت به نظارت بر بازار فعال باشند.

تشکر رئیس جمهور از تفقد رهبری / تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی / اعلام بخش‌هایی از طرح ایران برای پایان مناقشه قره‌باغ از سوی عراقچی / اظهارات رافائل گروسی درباره فعالیت‌های اخیر آژانس در ایران و همکاری میان ایران و آژانس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهار شنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تجمع دانشجویی و مردمی در اعتراض به توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در مقابل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.

کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد که این اقدام مذموم می تواند تهدید کنده صلح و امنیت بین المللی و هشدار جدی برای سازمان ملل متحد باشد پس باید سازمان ملل متحد چاره اندیشی مؤثری برای مقابله با این اقدامات سخیف انجام دهد.

رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با نبویشا رادمانوویچ رئیس پارلمان ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ضمن تکذیب تبادل دو جاسوس بازداشتی با آمریکا، گفت: وزارت خارجه پیشنهاد مبادله تمامی زندانیان دو طرف (ایران و آمریکا) در همه نقاط جهان را داده است.

یک عضو شورای نگهبان گزارشی از جلسه اخیر شورای نگهبان منتشر کرد.

رئیس صداوسیما در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صداوسیما رسانه‌ای توسعه‌محور است و با تمرکز بر تولید برنامه‌های کشاورزی، حمایت از کشاورز و تولیدات کشاورزی را پیگیری می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای محورهای دیدار و گفت و گوی سید عباس عراقچی با وزیر امور خارجه آذربایجان را تشریح کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: ماموریت‌ها و وظایفی که این دستگاه دارد با این میزان بودجه هیچ تناسبی ندارد.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با صدور پیامی، فرا رسیدن بیست و ششمین سالروز تاسیس این سازمان را تبریک گفت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بزرگداشت هفته وحدت در مقام عمل، به معنای مقابله با استکبار و ایادی آن برای تفرقه افکنی میان امت اسلام است. گفت: دستان ناپاک ایادی استکبار به دنبال تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل تسنن است.

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، تصمیماتی را به منظور رفع آلودگی های محیط زیستی ناشی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اتخاذ کرد.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفتم آبان ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی، مخالفت مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی، موافقت مجلس با تفحص از منطقه آزاد قشم، تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) هفتم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.